vrijdag 24 februari 2017

Boven water!!!!!

Ik blog al even niet meer, maar dit wil ik toch even delen of zeg maar gerust mee pochen ;).

Wij kregen deze week de nieuwe WOZ beschikking en wij staan voor het eerst in 10 jaar!

BOVEN WATER!

Vorig jaar hadden we nog een WOZ van 141.000 euro en een hypotheek van 159.000 euro.
Dit jaar hebben we een WOZ van 156.000 euro en een hypotheek van 152.000 euro.

Nou lijkt dit heel dramatisch, maar de WOZ van vorig jaar werd omlaag getrokken door een gedwongen verkoop (en aangezien ik toch niet ga verhuizen geen bezwaar aangetekend).

De WOZ van dit jaar is heel realistisch. In december 2015 is een gelijkwaardig huis verkocht voor 155.000 (onze taxatie destijds gaf hetzelfde nummer, dus achteraf hebben we niks verzonnen).

Het is in elk geval heel fijn dat alle moeite van de laatste 3 jaar nu al is beloont. Het duurt nog wel even voor we helemaal op het droge staan, maar de kop is er vanaf!

11 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd!!! Ook wij staan voor het eerst dit jaar boven water..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Mag je gerust even mee pochen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien heb je renteopslag die eraf kan omdat je incl spaarpolis eraf, onder de 90 leent vd marktwaarde! Dit hebben wij ook gedaan. Even bellen met dehypotheek verstrekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet niet welke bank en welke rente opslag je hebt, maar superkanjers heeft wel een punt. Je zou eens kunnen kijken of het doen van een nieuwe waardebepaling handig is om je hypotheek ratio naar beneden te krijgen. De WOZ is namelijk vaak niet gelijk aan de marktwaarde, en dat laatste is nu juist belangrijk voor de bank. Zou zomaar eens kunnen dat je minder rente gaat betalen. Kan je de kosten van de waardebepalening nog wel eens snel terug verdienen (kosten ongeveer €300-400)

      Verwijderen
    2. We hebben een NHG dus er is sowieso geen sprake meer van opslag.
      Bovendien hebben we geen spaarpolis maar een annuïteit :)

      Verwijderen
  4. Wij hadden het liefst 20 jaar onder water willen staan, lekkere lage OZB of willen jullie nog verhuizen voor die tijd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeg nooit nooit. Bovendien is de WOZ toch gebaseerd op de omliggende verkopen. Daar kan ik verder toch weinig tegenin brengen. Dus ik heb liever da ik iets meer belasting betaal en dat ik weet dat mijn huis voldoende waard is. Een lage waarde is natuurlijk leuk voor de dagelijkse lasten, maar op de langere termijn kan het je knap blokkeren.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...