donderdag 27 oktober 2016

Wintertijd! Denk erom!

Zaterdag op zondag gaat de tijd weer een uur TERUG! Ik zal vast niet de eerste of de laatste zijn die er over schrijft, maar liever een keer te veel dan te weinig. Het zal namelijk ook niet de eerste of de laatste keer zijn dat iemand dat vergeet. Of nog mooier.... de klok vooruit draait.

Ik heb altijd een ezelsbruggetje.

In het VOORjaar gaat de klok VOORuit
en in het najaar kan hij dus alleen nog maar achteruit....

In het voorjaar is mijn vader vaak jarig in het betreffende weekend en toen ik nog thuis woonde heb ik wel eens in mijn badjas de deur open gedaan voor visite terwijl mijn ouders nog op bed lagen. Oeps, genant!

Van het weekend gaan we in elk geval genieten van een uurtje extra slapen. Om er vervolgens maandagmiddag achter te komen dat de tijd van het daglicht voorbij is. Donker heen en donker terug. Waardeloos slecht uit bed kunnen komen (lang leve mijn wake-up light).

Maar ook weer de kaarsjes aan en binnen een maand zal vast ook weer de eerste sfeerverlichting in de tuinen verschijnen. Ik reed vanavond naar de MTB-training door een dorpje waar ze de kerstverlichting alweer hadden hangen. Heerlijke sferen.

Hebben jullie wel eens geblunderd met het verzetten van de tijd?



2 opmerkingen:

  1. Ja, ik vind het vaak best lastig welke kant de wijzer nou op moet. Maar nu heb ik het zelfde ezelsbruggetje als jij en dat helpt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hetzelfde ezelsbruggetje gebruik ik ook altijd. Zo zit je er nooit naast :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...