zondag 2 oktober 2016

Wasmiddel voor een jaar?

Een jaar geleden kochten wij een nieuwe wasmachine Siemens. Onze oude wasmachine maakte zoveel geluid dat mijn moeder een keer dacht dat er een straaljager overkwam toen we buiten zaten. We kochten gelijk eentje met een 2 kg grotere trommel. Sindsdien kan ik normaliter af met 2 wassen in de week. Een bonte en een witte.

Bij de wasmachine kregen we ook een wasmiddelpakket. Voor een jaar volgens de aanbieding. Bij levering blijkt dat te bestaan uit 15 flessen van 1 liter vloeibaar wasmiddel. 5x witte was, 5x bonte was en 5x voor de gevoelige mens. Die laatste heb ik waar mogelijk gemengd omdat ik hem niet lekker vond ruiken.


We zijn inmiddels een jaar verder. Het zou dus op moeten zijn....

Maar niet heus. Ik vermoed dat het gebaseerd wordt op een gezin of op mensen die chronisch teveel gebruiken per was. Er staan namelijk nog 6 volle flessen in de kas! Ik kan nog wel even voort dus. Minstens een half jaar verwacht ik.

Hebben jullie ook wel eens gebruiken kunnen maken van een dergelijke aanbieding? En hoe kwam het bij jullie uit ten opzichte van de beloofde termijn?

8 opmerkingen:

  1. Goede aktie van Siemens... Vloeibaar wasmiddel is juist de pest voor wasmachines.. Dus voor je problemen krijgt (kassa voor Siemens) met een kopje soda een kookwas draaien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wees gerust. Is bekend. Ik draai Ipv met wasverzachter met azijn. En minimaal 1x per maand de witte was op 90 graden.

      Als het op is wil ik wel weer over op poeder.

      Verwijderen
  2. Zo hé, dat is wel erg veel wasmiddel voor een jaar! Als wij het zouden krijgen zouden we er denk ik 2 tot 3 jaar mee kunnen doen. Wij gebruiken ook altijd maar de helft van de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel, anders is het heel slecht voor de trommel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op zich heb je dan nog niet heel zuinig verbruikt. 9 flessen per jaar bij 2 wassen per week. Toen ik nog vloeibaar gebruikte hield ik 50 ml per volle wachine aan. Dat ik bij 2 wassen per week 5 flessen per jaar. Inmiddels gebruik ik al een jaar alleen nog wasnoten met 5 druppels olie op het waszakje. Ik kocht een kilo voor €22. Daar zal ik zeker 5 jaar mee doen. Ik heb ook 2 wachines per week. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maak zelf wasmiddel...geen idee meer wat het in de winkel kost.
    Fijn dat je wasmiddel bij je wasmachine kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een hoop flessen! Daar doen wij ook veel langer mee. En dan gooi ik echt niet minder wasmiddel in de machine dan nodig is. (Eerder te veel denk ik). Ik heb drie jaar geleden een fles Witte Reus gekocht, van 5 liter geloof ik. Die gebruik ik nog steeds. :-) Het is maar goed dat dat spul niet bederft (tenminste, niet volgens mijn standaarden).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handige actie, zelf niet gezien of gehad. Wel net een nieuwe wasmachine gekocht (12kg!), geweldig ding. Gekocht voor 50% van de nieuwwaarde aangezien er een kras op zat en hij gereviseerd was, prima, garantie heeft ie toch nog ;-)
    Denk overigens dat wij ongeveer de zelfde hoeveelheid wasmiddel gebuiken (missschien zelfs nog minder)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk blog! Wil je meer informatie over wasmiddel en goedkoop wassen? Bekijk eens onze blog over de wondere wereld van het wasmiddel! https://www.bundles.nl/wondere-wereld-wasmiddel/

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...