zondag 16 oktober 2016

Verbouwingsupdate en plannen!

De laatste tijd is er genoeg gebeurt in huis en ben ook druk geweest met het "hoe nu verder" verhaal.
Zo is de stukadoor langs geweest om de verbouwde gang weer een fraai velletje te geven.

Voor: overdag
Na: S`ochtens. Maar weer eens bewijs dat die stomme keukenmuur (rechts) weg moet.

Vooruit denken

Alles is nu dus mooi glad aan één kant. En dan begint het gedeelte wat ik erg moeilijk vind: Styling. Ik vind het bijvoorbeeld al moeilijk om een kleur te kiezen. Er zijn er zoveel!

En als klap op de vuurpijl moet ik dan ook nog vooruit gaan denken. Want vanwege de financiën is dit een meerjarenplan.  Zo wil ik de keukenmuur eruit hebben en een nieuwe keuken die beter gebruik maakt van de ruimte. De muur gaat er met een beetje geluk dit jaar nog uit. De keuken duurt nog minstens 2 jaar. En bij dat alles hoort een nieuwe vloer, maar die wil ik bijvoorbeeld pas leggen als we met de keuken aan de gang gaan, zodat we goed door kunnen leggen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik een compleet nieuwe stoppenkast nodig ben om de keuken te laten werken. Die van mij schijnt nogal antiek te zijn volgens de heren.

Heel veel grote wijzigingen staan dus pas over een jaar of 2 op de planning en daar wil ik nu al rekenen mee houden bij de kleurkeuze. Normaliter zou ik zeggen "staat het mij  niet aan dan verf ik het toch over?", maar dankzij de stukadoor is dat iets minder simpel geworden. Deze heeft namelijk aangeboden om onze muur te gebruiken voor een nieuw product tegen kostprijs. Deze oververven zou dus wel zonde zijn...

Woonadvies

En dus heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding van VT wonen. Die promoten adviesdagen, waarbij je een gratis gesprek kan krijgen van ongeveer een uurtje. Baat het niet, schaadt het niet toch?
En ik ben super blij dat ik het gedaan heb!

Allereerst heeft ze voor mij een soort kleurenpakket bij elkaar gezocht waar ik mij in kan vinden. En die werkt bij het effect van de stukadoor die ik had uitgekozen. Dat is een groenige kleur met een zweem van goud erin. Doordat het effect met een slag op de muur komt zou het goud met het licht moeten spelen. Ik ben benieuwd hoe het wordt, het is toch altijd beroerd te zien van zo`n staal. De fabrikant heeft wel zo`n visualizer app, maar met dergelijke bewerkelijke kleuren heb je daar weinig aan.

De set die ze bij elkaar zocht bevatte dus de muurkleuren, een vloer, een gordijn en mogelijke bankstof:

De kleur van de stukadoor met wat zonlicht erop (midden)
Naast het kiezen van kleuren heeft ze ook mijn ontwerp voor de inrichting onder de loep genomen. En kwam met een veel betere inrichting. In hoeverre ik die kan uitvoeren qua maatwerkkasten valt nog te bezien, want dat is toch een beetje boven budget. Maar de indeling gaan we sowieso voor. 

Zo heeft ze de zithoek toch omgedraaid en adviseerde ze een enorm vloerkleed om beide kanten van de kamer te verbinden. Het is immers een overbrugging van 5 meter.




<= mijn plan

haar plan =>
Links heeft ze over de hele muur een kast getekend. Hoe die eruit ziet in afhankelijk van het budget en de wensen, maar ik moest in elk geval groots denken! De tv gaat tegen de muur. De styliste begon al over een tv in een lift die dus in de kast verdwijnt. Erg gaaf, maar ook pittig geprijsd.



Hebben jullie ook wel eens je huis zo rigoureus moeten/willen veranderen? En hoe hebben jullie dat toen aangepakt?

6 opmerkingen:

  1. Is mooi geworden. Met kleuren kan ik je niet helpen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het voorstel van de stylist lijkt mij heel goed. Op de bank zitten met de rug naar de muur voelt heel prettig. Bovendien kijk je dan in de ruimte van de kamer en in jouw voorstel zit je op de bank naar de muur te kijken,
    Groet Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou graag een nieuwe keuken laten plaatsen, gelukkig kan dit nog wel een aantal jaar wachten.

    In de ideale wereld verdwijnt dan ook een tussenmuur, worden de veranda en de bijkeuken afgebroken om dan samen met de keukenruimte een grote leefkeuken te worden.

    Deel 1 is nodig binnen een jaar of vijf schat ik. Deel 2 is niet strikt nodig, maar toch droom ik er van.

    Ik heb nu al een moodboard op pinterest waarop ik foto's enzo bijhoud ter inspiratie. Al zullen de vakmensen wel het laatste woord hebben. Ik heb geen verstand van stabiliteit, wel of niet steunmuur, etc.

    Succes met de verbouwingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, ik ben interieurvormgever en vriend is grafisch vormgever. Ideeen zijn er hier in huis dus genoeg :-) maar De uitvoering laat soms ff op zich wachten. Achja, komt wel goed op termijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geeft vast een lekker gevoel zo'n aanpassing. Die opzet van stylist lijkt me voor zitgedeelte ook het rustigst.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...