vrijdag 2 september 2016

Terrasje pakken..

Een terrasje pakken. Ik doe het niet veel. Ik zou het best vaker willen doen, want er is niks mooiers dan mensen kijken. Van de week hebben vriendlief en ik dan ook even op het terras gezeten in Enschede. En hoewel het heerlijk zitten was in de zon ga ik aan het eind toch met gemengde gevoelens weg.

En dat komt door de vrek in mij. Ik heb namelijk moeite met de €3.50 euro die de Radler kost op een terras. €7 voor 2 drankjes vind ik gewoon veel. Ben ik dan een zeur of hebben jullie daar ook wel moeite mee. Ik doe het dus wel, maar het knaagt wel. Ik had van dat geld ook andere dingen kunnen doen.

Soms zou ik wel eens willen dat ik mij niet zo bewust was van mijn uitgaven. Soms ben ik wel eens jaloers op die mensen die geen risico`s zien en gewoon er op los leven. Heel soms.

Pakken jullie wel eens een terrasje of zoeken/hebben jullie alternatieven?



p.s. Ik ben op het moment zo druk met activiteiten en afspraken naast mijn fulltime baan dat ik buiten het werk om eigenlijk niet in de buurt van een computer kom. Het kan de komende tijd dus wat rustiger zijn op dit Blog. Bloggen op mijn telefoon vindt ik namelijk nog steeds een ramp...

6 opmerkingen:

  1. Ik zit graag op een terrasje. Gebeurt niet echt heel vaak (10 keer per jaar ong.) maar ik geniet ervan. De prijs van het drankje is incl. het plekje en het pkezier. Dan is 3,50 echt niet te duur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als de bediening vriendelijk is je lekker zit met een mooi uitzicht en het biertje koud is dan is het toch super. Ook nog een lekkere bittergarnituur erbij is zalig. Maar dan niet omrekenen wat het in de supermarkt kost :-)
    Overigens een pilsje 2,50 en een witbiertje 3,50

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt iets drinken op een terrasje niet vergelijken met de kosten van dat drankje in de supermarkt. Je betaalt ook voor de locatiekosten, bediening etcetera.

    Dus ja.... ik vind het wel een beetje zeur... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoewel we regelmatig buiten de deur lunchen en dineren, zitten we relatief weinig op een terras om wat te drinken. Dat doe ik wel af en toe in de zomer met een goede vriendin. Meestal drinken we dan we dan elk een latte en een munt thee en zijn we een tientje kwijt met z'n tweetjes. Heel redelijk dus. Het is niet voor het geld dus maar wellicht door de kinderen, die tot voor kort niet zo veel rust in den billen hadden.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja als ik ergens wat ga drinken en/of eten weet ik dat dat niet altijd in verhouding is met wat iets thuis kost.
    Daarom neem ik ook altijd iets wat ik thuis niet zo snel maak of in huis is.

    Muntthee zal ik zo snel niet nemen want voor heet water en 2 munt takjes en beetje honing 2,50 te betalen gaat me te ver.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op een terras zitten vind ik geen risico nemen en ook niet er op los leven. Dat is gewoon leuk en hoort, naar mijn mening, bij een leuk leven en genieten van het leven.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...