donderdag 29 september 2016

Even vooral niet consuminderen...

Nee, de laatste tijd vliegt het geld de deur uit. En dan met name deze week. Ik had het dan ook erg druk en had ook best een beetje last van stress en dus totaal geen trek om te bloggen over hoe slecht ik wel niet bezig ben. Deze uitgave heeft namelijk helemaal niks te maken met consuminderen en alles met luxe.

Deze week is namelijk een hele grote wens van VL in vervulling gegaan. We hebben een nieuwe auto gekocht. Een auto waar hij al heel lang op uit was, maar die ik elke keer nog geweigerd heb. De fiësta die eerder dit jaar Total Loss gereden is, was in dat opzicht nog een compromis waar we vorig jaar nog op uitkwamen. Hij zou die 2 tot 3 jaar rijden en in de tussentijd sparen voor "the real deal".

En toen was het boem! Weg fiësta. We zijn nu inmiddels 3 maand verder. De uitkering van de auto is binnen. De zaak omtrent het letsel loopt nog. We hadden inmiddels aardig gebufferd en de ook in het potje voor de auto zat inmiddels een leuke cent (inclusief uitkering). Maar nog niet genoeg.

Omdat ik het niet zinnig achtte om weer een compromis te sluiten heb ik een deal met VL gesloten.
Ik heb de meerkosten uit de huishoudpot gehaald en dat behandelen we als een lening. De komende tijd gaat hij die "aflossen". Wat feitelijk inhoud dat hij voorlopig geen geld heeft om gekke dingen te doen met die auto *theoretisch*. Het gaat om zo`n 3.000 euro. Maar dankzij ons spaargedrag van het afgelopen jaar kan dat uit. De stukadoor komt volgende week ook en wordt betaald van alle verjaardagsgelden en contante verkopen. En ook de geplande extra aflossing van 3.000 euro blijft staan voor begin november.

Nou en dan het onderwerp van dit hele drama! Wat heeft hij dan voor auto gekocht?
Is it bird?
Is it a plane?

No , its a Ford Focus ST225!

De verkopers even onherkenbaar gemaakt.
Uit Duitsland! Want voordeliger en luxer en en en .... een boel extra stress naast de al grote uitgave.
Maar uiteindelijk is het allemaal goed gegaan. Zelfs zo goed dat we hem dinsdag gehaald hebben, woensdag de RDW bezocht en vandaag al de BPM betaald. Nu is het wachten dus alleen nog op de kentekenpapieren en dan kan hij met een beetje mazzel volgende week al rijden. Achteraf snap ik eigenlijk best wel dat mensen vaker auto`s uit Duitsland halen. Helemaal nu we een keer ervaring hebben.

Dus niet verstandig, maar wel een VL die helemaal in de wolken is! Hebben jullie ook wel eens van dit soort uitgaven gedaan waarbij je het rationele verstand even op nul moest zetten, maar dan wel ontzettend plezier van had?!

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het lief van je dat je hem die auto gunt. Ik heb er zelf ook niks mee, en vind auto's zonde van het geld.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zozo splinternieuw !!! Het is een gave bak(5 cilinder Volvo motor) en als VL blijft spelen met gas dan hoor jij hem altijd thuis komen door de plofjes en knallen :)

    Ik hoop alleen benzinebudget groot genoeg is want 1 op 6,5 is geen uitzondering met zo,n auto.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha, leuk dat je zo positief bent!

      Budget voor brandstof is per direct weer met 100 euro verhoogd. En daar heeft hij het maar mee te doen. Al verwacht ik dat die 6.5 de eerste weken wel gehaald zal worden.

      Praat me niet van de plofjes. Ik schiet spontaan weer in de lach als het weer voor mij zie.

      Verwijderen
  3. Het is wel een hele dikke bak zeg, mooie auto! Zo heeft iedereen zijn of haar guilty pleasures, top van je dat je hem dat gunt als hij daar gelukkig van wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie bak zeg!!! Hoop dat jullie er veel plezier van hebben.
    Heerlijk toch dat je door zuinig te zijn dit soort dingen kan doen. Dat maakt het leven leuk.
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...