woensdag 7 september 2016

Doe eens gek....

koop een mountainbike....

Vorige week deed VL mee aan de streetrace in Havelte en terwijl ik naast te kant zat begon het bij mij te kriebelen. Het zag er toch wel leuk uit en ik zag het mijzelf ook wel doen. Na de wedstrijd liet ik mij dat ook ontglippen bij VL die daarop begon te stralen.

VL: "ga je ook fietsen?"....
Ik: misschien, het zag er wel leuk uit. Maar ik kan er vast geen bal van.
VL: *gniffel gniffel* leuk!

Havelte was een aanloop voor de streetrace in Oldebroek van afgelopen zaterdag. Schoonpa doet daar het wedstrijd secretariaat. En die was schijnbaar ook op de hoogte gebracht van mijn "ambities".

Schoonpa: "Dus.. jij gaat ook fietsen?"
Ik: Het lijkt wel heel leuk, maar... (verzin 10 redenen waarom het niet wijs was/kan etc)
Schoonpa: *gniffel gniffel* leuk!


Maandag avond krijg ik een appje van VL.

VL: Kijk mooie fiets! Heeft mijn vader gevonden!
Ik: Ok...

2 uur later en heel wat interne discussie

VL: Ok...
Ik: Moeten we maar doen dan hé. 
VL: Ik heb al met mijn vader gesproken, kun je op tijd van je werk. We willen gelijk weg moeten daar om 20:00 zijn
Ik: Waar is het dan?
VL: Terneuzen
Ik: Waar ligt dat dan?
VL: In zeeland

*Slik*

Ik: OK

En zo togen wij dus naar Terneuzen, om daar een bijna splinternieuwe fiets aan te treffen. Eén jaar oud en alleen maar gebruik voor op het asfalt. Alleen op de pedalen zaten wat krasjes. De eigenaar ging voor een serieuze upgrade. Nieuwprijs: €800 kaal. Mijn prijs: €500 met alle nodige accessoires.
Mijn verjaardagsgeld is nu dus schoonop en de rest ook. Snel inladen en weer terug naar huis. Om half 1 waren we weer thuis. Bijna 500 kilometer verder.

De fiets moet nog afgesteld worden en er moeten nog een aantal originele onderdelen terug gezet worden zodat ik hem in het bos gebruiken kan. Alle onderdelen hebben we erbij gekregen. Verder moet er nog naar schoen en winterkleding gekeken worden (zomerset heb ik al). En daarna kijken of we nog lid gaan worden van een club en of ik het aandurf om dit jaar al mee te doen aan (funnklasse) wedstrijden. We gaan ervoor. Deze week zal wel niks worden. Druk druk druk met voorbereidingen voor het verjaardagsweekend en werken. Vandaar ook het gebrek aan berichten.

Dit is hem. De Cube Acid 29er 2015.

Zijn er ook nog mountainbikers onder jullie?


7 opmerkingen:

  1. Zeker, geweldig leuk om te doen.mountainbike is nu op een laag pitje maar de racefiets des te meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, ik ben ook op zoek naar een mtb. Helaas geen schoonvader die mee helpt zoeken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook een mountainbike en ook een racefiets.
    Echt heerlijk om te fietsen zowel mountainbiken als op de weg fietsen vind ik leuk.
    Ik fiets gemiddeld zo'n 400 km per week, deels met de racefiets naar mijn werk, deels me de racefiets voor mijn plezier en deels mountainbiken :)

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, ik heb alleen een gewone fiets. Het zadel lijkt me zo ongemakkelijk! Of valt dat wel mee?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt wel mee. Bij het mountainbiken heb je al fietskleding aan, dus met een zeem in de broek. En je zit ook anders.

      Verwijderen
  5. Hier geen mountainbike, wel een koersfiets. Die jammer genoeg in de garage stof staat te vergaren. Ik ging net als jij mee gaan rijden met mijn toenmalige vriend. Wel op individuele basis, ik hou niet zo van rijden in een club. En nu mis ik dus iemand om me op sleeptouw te nemen en te motiveren om eraan te beginnen. Want eens ik vertrokken ben, vind ik het echt wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je geen oproep doen voor een fietsmaatje. Via social media of een ander kanaal?

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...