zaterdag 20 augustus 2016

Wat voor vuilnisbak heb jij?

Een aantal raar geleden hadden wij het ook in de kop. Zo`n mooie metalen vuilnisbak met een deksel die vanzelf open ging. Mooi design en ideaal natuurlijk dat je er niet aan hoeft te komen.

Afgelopen voorjaar heb ik hem zwaar gefrustreerd buiten gezet.
- De batterij is sneller leeg dan je denk
- In een vuilnisbak komt toch vaak vocht vrij, vindt ie niet leuk
- Zo`n ingewikkelde bak heeft veel randjes en gaatjes. Hij werd ontzettend goor
- Zo`n glimmende buitenkant is mooi, maar je ziet er alles op!
- Inmiddels was de deksel al stuk omdat we hem handmatig iets te ver los hadden gemaakt.

Vandaag heb ik een nieuwe prullenbak gekocht. Criteria:
- Niet duur
- Simpel maar net design
- Deksel die je open kan laten staan als je druk bezig bent met afval produceren ;)

Het is deze geworden voor €8,99:


Ook heb ik gelijk een klein bakje meegenomen voor de GFT afval die op het aanrecht kan staan. Hij ziet er leuk uit en als je hem geleegd hebt in de container hoef je hem alleen maar even te spoelen.
Door het kleine formaat leeg je hem regelmatig waardoor er (hopelijk) geen fruitvliegjes op af komen. (kosten : €7.99)


En via bol.com heb ik de Pack-Bag bestelt. Voor in de plastic-afvalzak. Deze hangt nu nog op de gang, maar wil ik straks onder de trap op de grond zetten. Met dit ding kun je de zak dusdanig opspannen dat hij blijft staan en als hij vol is kun je hem er uittrekken en weer in de nieuwe zak stoppen.

De handige toepassing van Pack-Bag
http://www.pack-bag.net/

Wat voor vuilnisbakken hebben jullie?




12 opmerkingen:

  1. Een klein vuilbakje aan de binnenkant van het keukenkastje. Daarnaast een doos voor oud papier en een leuke hard plastic bak met deksel voor plastic, glas en blik. Dat gooi ik met grote regelmaat weg, dus een kleine bak volstaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb weinig afval,groente en fruit gaat al apart, plastic blik en pakken ook, dus er blijft weinig over voor de afvalbak. Dat gaat in een klein bakje in de keuken en wordt eens per week geleegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een klein simpel prullenbakje voor in de keuken, ik doe aan recycling en aan afvalscheiding dus ik gebruik de prullenbak maar zelden.
    In de schuur heb ik een bak voor oud papier/karton, een bak voor het plastic en het groenafval gaat in de groenbak.

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben wel een hele luxe, maar dan met pedaal. Heeft m'n vriendin ooit gekregen van een schoonmaak adres waar ze destijds werkte.

    Hierin scheiden we GFT van het andere afval. Nadeel is wel dat het GFT deel erg groot is, wat er soms voor zorgt dat we vergeten het te verschonen en inderdaad, last hebben van fruitvliegjes. Hij ziet er wel erg mooi uit! De meeste prullenbakken vind ik niet mooi, maar deze wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb twee gootsteenkastjes, want dubbele spoelbak. Aan beide binnenkant deurtjes zijn twee haken en daar hangen linker kastje een plastic tasje (nog wel) voor plastic en 1 voor overig. Een antieke witte schaal voor gft op het aanrecht. Deze is snel vol. Ik kook zonder pakjes en zakjes en ik eet fruit. Ik ben al jaren blij hiermee. De tas met overig huisvuil komt na twee weken nog niet vol. De plastic zak werp ik wekelijks, bij mijn boodschappen in de bak bij het winkelcentrum maar ook elders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zoiets wil ik straks ook. wij hebben verder ook erg weinig restafval. Maar omdat we volgend jaar overgaan naar een nieuw systeem hier heb ik toch voor een grote bak gekozen. We moeten dan namelijk gaan betalen per zak restafval die we wegbrengen (ondergrondse container).

      Verwijderen
    2. Ik begrijp uit je verhaal dat je de hele plastic tasje weggooit, misschien kan je overwegen dit zakje leeg te gooien en weer mee naar huis te nemen zodat je dat zelfde tasje weer opnieuw kan gebruiken :)

      Groetjes Sas

      Verwijderen
  6. In de keuken staat een zeegroene pedaalemmer met deksel. In de tuin staan twee gft containers (vanwege veel snoeiafval en dit is minder werk dan wegbrengen), een papiercontainer, een restafvalcontainer, plastic zakken voor plastic afval en bij ons in de straat staat een container om lege flessen in te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben ons ooit laten verleiden tot de aankoop van een Brabantia Touchbin. Overigens naar volle tevredenheid. Er kan 50 liter in en hij blijft ontzettend mooi, ondanks dat hij ondertussen al bijna 10 jaar oud is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We hebben er een in het keukenkastje die met de deur meedraait.
    Een grijze en een groene kliko. In de garage een doos voor oud papier. En twee bakken met deksel eentje voor glas en eentje voor plastic blik.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een uittreklade onder de gootsteen met een 10 liter afvalemmer voor restafval en een 5 liter bak voor GFT (composteerbare zakjes). Oud papier in een box op de gang, leggen potten en flessen ook in een box in de gang.
    Als ik aan het koken ben, trek ik de lade uit en kan ik alles meteen in het juiste bakje kieperen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het een hele vriendelijke prijs moet ik zeggen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...