maandag 29 augustus 2016

Tuin is ontploft

Het weer van de afgelopen maanden was niet bepaald een ideale zomer te noemen. Maar daar denkt de tuin toch echt anders over. Ergens in mei schreef ik de eerste blog over de tuin. Ik had er net vers bloemjes in gezet.



In juni kwamen daar nog wat plantjes bij door een leuke actie bij het tuincentrum. Je ziet hier dat de plantjes uit de eerste foto als goed aanslaan.









En toen was het vandaag:
Dezelfde bakken als de eerste foto in dit bericht. Iemand die laatst op bezoek was dacht dat dit een project van jaren was. Uhhh, nee niet echt. Ik heb ze 3 maandjes geleden geplant uit hun 10c potje....


Dat grote groenen(cosmea) waren zaadjes die ik in juni heb uitgestrooid en eigenlijk niks meer van verwachtte. Ik wist überhaupt niet dat ze zo groot zouden worden. Klein inschattingsfoutje. De campanula`s op de hoeken zijn al een keer uitgetrokken en bezig met de 2e bloei. De eerste keer raakte ze bijna  de grond. Ook de duizendknoop helemaal links doet het super. En er blijven maar meer en meer rode aren uit komen.

Hoe staat jullie tuin erbij naar deze wisselvallige zomer?





4 opmerkingen:

  1. Wow, wat een enorm verschil! Bij valt het eigenlijk reuze mee. Planten/bomen staan in bloei, maar van zulke groeischeuten als in eerdere jaren (of zoals bij jou) is dit jaar geen sprake.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had 3 oleanders gekocht, rood, roze en wit/geel en die zijn ook pas heel laat gaan bloeien, elke dag kijk ik er nu met vel plezier naar.
    En de stokrozen zijn geweldig gegaan dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verschil zeg! Echt een explosie van groen : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, herkenbaar :-) Onze moestuin begon ook helemaal zwart, een paar maanden geleden. We hebben het keurig bijgehouden, tot we op vakantie waren. Toen we terugkwamen, was er geen millimeter zwart meer te bekennen. Alles was begroeid! Gelukkig op sommige punten ook daadwerkelijk met groenten :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...