dinsdag 23 augustus 2016

Payday!

Gister was het payday, maar ik was te druk met het terugkijken van de sluitingsceremonie om aan het bloggen te denken! En tja wat valt er eigenlijk ook te zeggen.

Het moment dat mijn vader besloot dat hij nu dan toch eindelijk de gang zou gaan verbouwen kon mijn al veel te ambitieuze budget de prullenbak in. De boventallige vakantiekosten die ik met besparingen had willen betalen is dan ook voor 200 euro gewoon van de vakantierekening betaald. En er is nog 200 euro van de huishoudrekening gekomen om de verbouwingen te bekostigen. Al met al vind ik dat ik niet mag klagen. De boodschappen waren ook wat duurder door het vieren van mijn verjaardag.


BudgetWerkelijk
Brandstof€300€149,60
Boodschappen€300€380,42
Leuke dingen€200€139,14
Vakantie€0€253,71
Overig€300€503,88


De komende maand wordt het budget :

Budget
Brandstof€200
Boodschappen€300
Leuke dingen€200
Vakantie€0
Overig€300

De brandstof gaat omlaag omdat we voorlopig nog geen andere auto willen/kunnen kopen. Het spaarbedrag voor die nieuwe auto gaat samen met een deel van de andere besparingen (verzekering , MRB) omhoog van €100 naar €250 per maand. Boodschappen wederom op €300 omdat vriendlief deze periode zijn verjaardag viert en hij heeft grootste plannen. En overige staat op de normale €300, maar daarbij heb ik nog geen rekening gehouden met de stukadoor. Ik verwacht eerlijk gezegd dat die pas eind september tijd heeft en dat is de nieuwe periode.

Qua sparen is mijn verwachting van vorige maand aardig uitgekomen. Uiteindelijk is er maar €250 gespaard in totaal. Daarnaast is een deel van de schade-uitkering binnengekomen, wat uiteraard ook naar de spaarrekening van de auto is gegaan.

Komende maand is ook geen vetpot, maar toch niet slecht. In totaal verwacht ik 450 te sparen, ondanks dat ik de aangifte van €215 heb betaald en alweer een deel eigen risico verwacht van €261. Dan hebben nog zo`n 100 euro eigen risico los staan, maar die verwacht ik pas volgend jaar. Dus hopelijk hebben we nu de magere maandjes weer gehad.

Eerst volgende magere maand. Oktober met de jaarlijkse extra aflossing!

4 opmerkingen:

  1. Ook voor mij was het gister payday, ik maakte geld over naar de spaar rekening voor het huisonderhoud, en auto en zorgkosten potje, de rest naar de spaarrekening voor het klussen op zolder. En zo was ik 10 minuten later weer door het geld heen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, dat voelt altijd geweldig en dan is het alweer over... lijkt haast wel drugs ;)

      Verwijderen
  2. Op zich netjes, dat je volgende maand ook weer 450 kunt sparen! Hier was het maandag en gisteren payday :) En dan wordt morgen alles weer afgeschreven qua gezamenlijke rekening en vaste spaarbedragen. Mijn eerste maand zonder mijn eigen huis (en hoge hypotheek) en mét gezamenlijke pot, dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. In principe is er buiten mijn gewone privélasten niet echt meer iets dat ik privé moet betalen. Normaal was ik nog wel wat flexibel met bijvoorbeeld boodschappen, maar dat gaat nu allemaal van de gezamenlijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat je toch nog hebt kunnen sparen vind ik.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...