donderdag 11 augustus 2016

Hoe bevalt de auto?

Deze vraag kreeg vandaag op mijn blog van een paar maand geleden. We hebben sinds april dus een Ford Focus Station en hij bevalt goed!

Hij rijdt heerlijk rustig en tot op heden nog altijd ruim boven de 1 op 20. Twee weken terug hebben de heren hem de geplande grote beurt gegeven en de distributieriem vervangen. Dus voorlopig kan hij weer even. Gelukkig wel, want op dit moment is het onze enige auto. Bij tijden is dat knap lastig, maar voor tijdelijk kan het wel.

Wat betreft de tweede auto. Daar is het nog altijd wachten op de uitkering van de tegenpartij. Van de letselzaak is nog niet eens een claim gemaakt, dat loopt nog. VL gaat sinds kort naar de fysio om de pijn in zijn nek te verhelpen. Hopelijk gaat dat voorspoedig.

Zo zie je maar, met auto (en alles) weet je maar nooit hoe het loopt. Ik duim maar dat we door onze pech heen zijn en dat het voorlopig rustig blijft. *hopen mag altijd toch?*

P.S. wat een ongelofelijk baggerweer zeg!



9 opmerkingen:

  1. Wij hebben ook een station ford focus. Inmiddels is die 8 jaar oud. Maar gisteren de apk gehad en de kleine beurt. Volgens de garage nog perfect in orde. Wij wilden eigenlijk een andere kopen, maar omdat zoonlief over een klein halfjaar zijn rijbewijs wel zal hebben, vindt manlief dat deze auto voorlopig goed genoeg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kun je daar nog een nare nasleep van hebben zeg! Fijn dat jullie auto in ieder geval bevalt. En dat weer...'breek me de bek niet open', zoals we hier altijd zeggen. Ik ben blij dat het straks weekend is, dan kan ik ook mooi toegeven aan de uitnodiging van dit soort weer om gewoon lekker onder een dekentje te kruipen met wat thee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ruim in op 20 ? 1 op 24 ??? Ik vindt ook wel vreemd dat je die grote beurt met nieuwe distributieriem niet een kleine 4 maanden heb geregeld voor aanschaf want dit zijn serieuze kosten voor de koper.

    Misschien duurt wat langer kijkt VL wel naar een Focus RS :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik volg je niet helemaal vrees ik qua distributieriem. Hoe bedoel je dat?

      En ja kijken doet hij wel. Maar de RS is wel even van een heel andere categorie, zoveel geduld heeft hij echt niet. Hi Hi.

      1 op 20/21.De winterbanden zijn niet ideaal, al moet ik zeggen dat het met de stortbuien van de afgelopen tijd wel fijn was ;). En het stuk wat ik rij is niet heel erg gunstig voor het verbruik.

      Verwijderen
  4. Fijn dat de auto goed bevalt! Wij hebben recent ook een nieuwe moeten kopen omdat de oude het steeds liet afweten. En het is heerlijk als een auto het gewoon doet.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd weer spannend of een auto bevalt. Wij hebben ook net een andere auto gekocht en ook ander merk dan voorheen. Het leverde de nodige discussies op hier in huis maar nu de auto er is zijn we het gelukkig eens, het is een heerlijke auto.
    Nicole, jullie hadden toch ook problemen met de Zafira? Wij hadden rond dezelfde tijd dezelfde problemen. Wij hebben inmiddels dus ook een andere auto en wat een verademing dat je vol vertrouwen op pad kunt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...