vrijdag 12 augustus 2016

Een juweeltje in de puinhoop

Een voordeel van verbouwingen is vaak dat je moet opruimen. Of in mijn geval een trappengat leeg moet maken. En naast de nodig rotzooi komen er dan ook weer wat juweeltjes aan het daglicht.

Zo vond ik weer een hele voorraad met kaasplankjes en pastaborden uit oude kerstpakket. Leuke dingen die ik in de toekomst wellicht wat dichter bij de hand moet houden. Sowieso moet ik eens kritisch gaan kijken wat ik straks nog weer ga inruimen en wat gewoon weg moet.

Maar het grootste juweeltje die al veel te lang onder die trap heeft gestaan is de broodtrommel van mijn wijlen oma. Een echte! En ik heb mijzelf erop aangesproken dat ik hem nu niet weer mag verstoppen! Hij staat nu in de keukenkast en er ligt weer brood in. En als ik straks mijn nieuwe keuken heb (lees ergens in de komende 2 jaar?) dan moet hij een prominent plekje krijgen.

Zijn jullie ook wel eens van dit soort juweeltjes tegen gekomen?








2 opmerkingen:

  1. Ik heb de BK puntje koekenpan van mijn oma geerfd die in 1975 naar verzorgingshuis ging. Vooral al pannenkoeken wordt er super in.
    En nu ook een zelfde die mijn ouders altijd gebruikten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dit voorjaar een zelfde soort broodtrommel uit het huis van mijn vader gehaald (Hij ging naar een verzorgingstehuis). Het was het enige voorwerp waarvan ik van tevoren al wist dat ik hem wilde hebben. Slechts een paar dozen meegenomen, waarvan de helft waarschijnlijk toch in de kringloopwinkel terecht zal komen. Wel een mooi oud tinnen theezeefje kunnen redden en drie oude schoteltjes. Blij dat ik toch nog geweest ben...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...