dinsdag 9 augustus 2016

De verbouwing is weer op gang!

Zo rond hemelvaart was het de bedoeling om mijn gang te verbouwen. Toen ging het niet door omdat mijn vader onverwachts toch een weekendje weg ging. Het heeft even geduurd, maar vandaag heeft hij dan toch een start gemaakt. En zoals bij elke verbouwing begint men met slopen.

Dus vandaag is er gestript. De muur bij de trap is weggehaald. De deur van de gang is na 2 jaar dienst weer gedemonteerd en de muur bij de keuken is een klein stukje ingekort om ruimte te maken voor de cassette van de schuifdeur. 

Hiervoor is uiteraard een reciprozaag gebruikt en dus was mijn huishouden van top tot teen wit gekleurd van het stof.  Ik was wat eerder thuis omdat ik naar de tandarts was geweest, dus heb eerst maar eens puin geruimd voor het koken. Vanavond wil pa gaan shoppen bij de Gamma dus alle budgetten kunnen deze maand wel overboord. Het is langverwacht dus met plezier!

Het plan is om de gang te verlengen, waardoor dus de trap op de gang komt i.p.v. in de woonkamer. Dit maakt de woonkamer dus beter afsluitbaar. Dit heeft voordelen voor zowel geluidsoverlast (VL die drumt op zolder) als warmteverlies (een open trap betekend een koude woonkamer). En als laatste vindt ik het persoonlijk rustiger qua rotzooi en hou je er meer zinnige ruimte aan over. Bijvoorbeeld meer muur om iets (zoals een keuken) tegen aan te zetten.

Zie hier het voor en na:

Op de grond zie je de lijn waar de muur komt. De schuifdeur van 90cm komt nagenoeg recht voor de trap.

Ook het trappengat zal tot een degelijke kast gemaakt worden met 2 openslaande deuren zodat ze niet te ver de gang in komen.

De radiator in de keuken verdwijnt in zijn geheel. Die in de woonkamer kan het in zijn eentje. Helemaal als de ruimte straks afgesloten kan worden.

In de toekomst hoop ik tegen de nieuwe lange muur een keukenblad te plaatsen waar een gootsteen en fornuis in past.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...