zaterdag 16 juli 2016

Weer thuis!

Zo we zijn weer thuis hoor. Gisteravond laat weer in ons eigen bedje gedoken.

Ondank dat we een heerlijke week gehad hebben waren we ook weer blij om thuis te zijn.
Want, eerlijk is eerlijk, we begonnen ons al een beetje te vervelen. We zijn er al 3 keer eerder geweest en dan heb je het eigenlijk allemaal wel een beetje gezien. Als het dan ook nog eens zo`n 33 graden is dan is aan het strand liggen bijna de enige houdbare optie. En zoals vooral vriendlief gemerkt heeft is dat tussen 12:00 en 15:00 ook niet erg wijs.

De rit terug naar het vliegveld kende nog even een stress-momentje. De bus vanuit Vrsar naar Pula waar ik al tickets voor gekocht had zat namelijk vol! Wat nu! Ik liet zien dat ik al aartjes had, waarop de buschauffeur aan het bellen ging. Er kwam een 2e bus bij. De bus zat vol met mensen die naar Rovinj wouden en niet naar het eindstation Pula. Als hij slim was geweest had hij aan die mensen geraagd om op de 2e bus te wachten. Nu moest deze 2e bus na Rovinj voor slechts 4 personen doorrijden naar Pula (over de hoeveelheid file onderweg nog maar niet te spreken). De chauffeur bleek de werkplaatschef van Porec te zijn, die dus onder het rijden ook nog een werkplaats aan stuurde. Desalniettemin was ik zo blij dat hij dit deed, da ik hem gewoon een fooi heb gegeven. Slecht 20 kuna, want meer had ik niet over, maar gewoon als blijk van waardering. Ik was anderhalf uur te laat, maar gelukkig nog altijd op schema om het vliegtuig te halen. Wat uiteraard ook gewoon gelukt is.

Misschien is mijn vermoeden onjuist, maar ik verwacht dat je in Nederland gewoon te horen had gekregen: "Regel maar wat anders en vraag je geld maar terug!".

Vandaag kunnen we weer puinruimen; oftwel veel wassen. Boodschappen doen, want er is bijna letterlijk niks meer in huis. Tuinieren! de tuin is ontploft op een goede manier! En gewoon lekker thuis zijn. Maandag moeten we weer aan de slag. De komende 3 weken heb ik de leiding op de afdeling en zijn we constant op 50% bezetting (eigenlijk nog minder wat alleen de part-timers zijn er nog en de 2 full-timers zijn weg). Maar ergens vind ik dat wel lekker. Het is och vakantie dus de verwachtingen zijn anders en doordat er telkens bepaalde personen weg zijn is er waarschijnlijk ook minder spanning. Elk nadeel heeft zijn voordeel ;).

P.s. Ik zal proberen deze week nog te schrijven over tips in Istrië voor diegene die 23 juli die kant op ging!

En als laatste veel plezier voor iedereen die nog weg gaat de komende tijd!
Een regenboog tijdens de enige regenachtige avond van de week.
Die krijg ik altijd slecht op de foto met de telefoon..

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...