zondag 24 juli 2016

Verjaardagsfeestje weer overleefd!

Gister vierde ik mijn verjaardag. Ik ben pas aankomende donderdag jarig, maar ik vier het altijd in het weekend. En dit weekend waren er nog wat mensen nog niet op vakantie. Desalniettemin is mijn verjaardag geen massaal bezocht evenement. Ik ben er inmiddels aan gewend, maar soms baal ik er nog steeds van dat ik midden in de zomer jarig ben.

Gelukkig was het gister wel heerlijk weer. S`middag was het misschien zelfs te warm. Wat een verschil met vorig jaar toen ik mijn veranda compleet ingepakt had met zeilen om de storm buiten te houden terwijl we stonden te BBQ-en. Het regende pijpenstelen en het waarde keihard!

Een verjaardag is altijd super gezellig, maar wel een hele onderneming. Het begint al bij de boodschappen. Je wil genoeg hebben, maar je wil ook niet met een voorraad voor een weeshuis blijven zitten. Deze keer had ik het denk ik wel aardig goed geschat. Waren het niet voor de nodige last-minute afzeggingen.

Ik heb natuurlijk nog wel bijna een hele taart over. Dus je weet wat mijn ontbijt was vanmorgen ;) .
Verder zijn het vooral borrelhapjes van de niet bijzonder bezochte avond, die weer gewoon de diepvries in zijn gegaan voor de volgende keer. En allerlei zaken die op een doordeweekse avond ook lekker zijn om op te knabbel. Ook is er genoeg drinken over. Dus wij kunnen wel even voort op deze boodschappen. En dat mag ook wel want inmiddels ben ik al op de helft van mijn verhoogde boodschappenbudget van €300.

Gelukkig dekken de opa`s en oma`s die rekening al met een bijdrages. Verder heb ik een aantal leuke cadeau`s gekregen. O.a. een pannenkoekenpan en een dekbed. Ik had dit jaar een lijstje bijgehouden van wensen die mij te binnen schoten. Dus op het moment dat er gevraagd werd "Heb je nog wensen?" kon ik eindelijk eens een echt antwoordt geven!

En dan nu, na eindelijk weer eens lekker uitslapen, moeten we weer verder met de geit. Door het feestje en alle voorbereiding zijn er andere dingen vooruitgeschoven. Dus de planning staat al weer vol.

Hebben jullie ook altijd je handen vol aan de verjaardag of slaan jullie hem gewoon over?

ps. Ik moet mezelf echt eens gaan aanleren om meer foto`s te maken! Ik realiseer me net dat ik gister niet één foto heb geschoten. 





3 opmerkingen:

  1. Hier altijd een huis vol met eters, ach ik vind het leuk om te doen en het huis is er groot genoeg voor, en maar 2 keer per jaar dat we het doen, man is nooit met zijn verjaardag thuis want vakantie..zoonlief en ik vieren het altijd samen want bijna tegelijk jarig en dan nog de verjaardag van dochterlief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vast gefeliciteerd, wat voor donderdag vergeet ik het vast. Fijn dat het gezellig was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Omdat het mijn verjaardag is vier ik hem zoals ik fijn vind. Dus niet met veel bezoek maar gewoon rustig met mijn gezin.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...