donderdag 21 juli 2016

beschadigd geld!

Vriendlief kwam vandaag thuis met een vijf euro briefje in 2 stukken. Was vanmorgen gebeurt. Of hij die kon inleveren bij de bank? En eerlijk gezegd weet ik niet of dat nog kan....

Ik had laatst een briefje van €50 op het werk die de bankautomaat niet wou slikken. Hij had waarschijnlijk ergens in het vet gelegen. De bankmedewerkster van de ABN constateerde dat hij toch echt "echt" was en heeft het nog 2 keer geprobeert zonder succes. Dus ik vroeg "Kan ik hem dan bij u inleveren?". En het antwoord verbaasde mij echt even:

Ik moest maar proberen of ik het gewoon kon uitgeven. En anders moest ik het opsturen naar de Centrale Bank of even langs brengen in Amsterdam!

Weten jullie nog banken die nog wel de moeite doen om je hiermee te helpen. Want ik vind het persoonlijk veel moeite voor €5.


5 opmerkingen:

  1. Persoonlijk werk ik bij de AH (in België) en wij plakken de boel gewoon terug aan elkaar - zo lang alle onderdelen er zijn ( en dan vooral het serienummer) is ie gewoon geldig ... ik vermoed dat ze die eruit halen bij het centrale punt waar we onze opbrengsten naartoe sturen, want het wisselgeld dat we bestellen is altijd intact ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zou ik geloof ik ook doen, netjes aan elkaar plakken en uitgeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. plakken mag niet. stukje eraf is niet erg, maar doormidden, serienummers los etc. maakt m ongeldig. officieel moet je m dan inleveren bij dnb, en krijg je niks terug.

    maar nu effe serieus in de praktijk: gewoon plakken en uitgeven! wordt echt wel ergens aangenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hoor, gewoon met doorzichtige kleefband voorzichtig aan elkaar lijmen. Werkt perfect. Heb het ook onlangs voorgehad en gewoon terug uitgegeven

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb jullie advies opgevolgd. Geplakt en zojuist uitgegeven aan een ontbijtje van een groot warenhuis ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...