zaterdag 30 juli 2016

Auto toch Total Loss

Het is inmiddels ruim 5 weken nadat VL een ongeval kreeg. Deze week is dat toch eindelijk de beslissing gekomen. De Fiesta is Total Loss verklaard. En gister is hij opgekocht. Nog die middag stond het bedrag van de opkoper op de rekening en nu is het wachten op het deel van de verzekering.
Iemand enige ervaring hoe lang dat duurt?


De Fiesta was de vervanger van mijn Micra. De Micra die mij ruim 10 jaar trouw had gediend. De Fiesta is helaas niet verder gekomen dan 15 maanden. Niet helemaal wat we voor ogen hadden. Gelukkig is de uitkering heel redelijk. Al schiet je er natuurlijk altijd bij in. Al het (achterstallige) onderhoud van het afgelopen jaar is weggegooid geld gebleken. En natuurlijk zaten er na het drama van de canvasbreuk net 2 nieuwe (en te dure) banden op. Dat is best wel zuur, maar we kijken maar gewoon weer vooruit.

We weten nog niet zo goed wat we gaan doen. VL doet tijdelijk het woon-werk verkeer met een auto van de zaak, zodat hij goed oproepbaar blijft. Verder is het wachten op de rest van het geld. Ook loopt er nog een letselzaak waarvan we nog niet weten wat het oplevert. Veel onduidelijkheden nog.

Wat ik al wel heel duidelijk weet is waar VL zijn zinnen op gezet heeft. Het grote broertje van de Fiesta. De focus ST. Past niet helemaal in de consuminder filosofie, maar dat is ook niet zijn ding. Zijn ding is auto`s en ik heb me er allang bij neergelegd dat die auto er komt. Maar wanneer is dus nog even de vraag. Ik heb in elk geval duidelijk gemaakt dat er niet weer geleend wordt. En daar was hij het gelukkig ook mee eens.

We wachten dus maar af.


Verder nog wat anders. Bloggen combineren met een full-time baan valt mij best zwaar. Helemaal nu in de zomer wanneer er nog zoveel andere zaken te doen zijn. De inspiratie en motivatie zijn dan ook vaak ver te zoeken. Vandaar de lage frequentie momenteel. Mochten jullie nog interesse/vragen hebben over bepaalde onderwerpen dan is dat altijd welkom! Wellicht dat gericht schrijven wat makkelijker is. Pageviews hoef ik deze week niet over te klagen in elk geval. Ergens in Rusland was er iets of iemand die woensdagavond bijna 600x mijn blog had bekeken. Gelukkig geen spam achtergelaten. Zou ik soms iets verdachts geschreven hebben ;P?


6 opmerkingen:

  1. 600 page vieuws uit Rusland WoW hahah. Wat balen van de auto. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben van de verzekering zodat jullie op zoek kunnen naar een vervangende auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook een toestroom aan Russen. ;) hopelijk kunnen jullie snel een nieuwe auto kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Russen, vreemd ja.

    Ik heb geen extra hoge uitslagen omhoog gezien deze week, behalve op vrijdag. Maar het ene blog heeft meer interesse dan het andere. Het blog over de vrouw die op 40 jarige leeftijd met pensioen wilde gaan, haalde de meeste bezoekers

    Het blog gelukkig met een klein budget is overgenomen door ?? Een vreemde taal in ieder geval. Spam dus.

    Hoop dat blogger het verhelpt. Is je pc/laptop wel helemaal schoon?

    Sterkte. Ik zou als VL de sterkste auto nemen die er is. Of een andere betere auto. Ik heb grote auto, kleine auto in en gezin nooit begrepen. (Willen begrijpen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bewust gekeken naar bezoekers uit andere landen. Nederland staat met vreselijk grote afstand tot alle andere landen. Vervelend, maar niet super super. Zeker geen 600 x op een dag, laat staan in een week.

      Verwijderen
  4. er staat ID in je blog.
    Als mensen gaan googlen op ID komt ook jouw blogpost tevoorschijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...