maandag 13 juni 2016

Wat zou jij doen...

wanneer je een miljoen zou winnen. ... (of op een andere manier zou bemachtigen zonder loterij)

Ikzelf zou denk ik niet stoppen met werken. Althans niet helemaal. Maar ik zou wel ontslag nemen.
Ik zou mij inschrijven bij één of meerdere uitzendbureau`s. En dan alleen doen waar ik zin in heb en zolang ik daar zin in heb. En dat wil niet zeggen dat het alleen de leukste dingen zijn of wat het best betaald. Voor geld hoeft het immers niet meer. Maar gewoon de vrijheid en de afwisseling zou een bevrijding zijn denk ik. Maar door ook wat betaald werk te doen en niet zoals je zo vaak hoort "ik ga vrijwilligerswerk doen" zul je het wat langer kunnen uitzingen met de vrijheid van een miljoen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat vrijwilligerswerk helemaal geen optie is!

Een miljoen is immers een groot bedrag, maar nog niet zalig makend. Je moet er nog altijd slim mee omgaan, want anders is de koek alsnog gauw op. Ik ken namelijk iemand die ooit een miljoen won en ook stopte met werken. Die is inmiddels weer aan het werk. Zijn geld zit vast in een investering die op dit moment niet (fatsoenlijk) te liquideren valt. Moeilijk woord voor omzetten naar contant geld.

Ik zou het denk ik investeren in een paar vakantiehuisjes in uiteraard strategische gebieden waar ik zelf ook gebruik van wil maken. Bij voorkeur met een laag prijsniveau i.v.m. het lage investeringsrisico. Maar ik zou er bijvoorbeeld ook best één Oostenrijk willen hebben. Aangezien de toeristische seizoenen daar bijna jaarrond zijn. Al vraag ik mij af of een miljoen daar toereikend is. En natuurlijk verhuizen naar een huisje naar mijn zin (en daarmee ook gelijk van mijn hypotheek af zonder boete).

Verder weet ik het eigenlijk niet zo goed. Wat nou slim is. Ik heb eigenlijk een fobie voor het reguliere beleggen, maar wat blijft er dan verder over... Ik wil natuurlijk niet zo eindigen als die kennis.



Wat zouden jullie doen met








21 opmerkingen:

  1. Een miljoen. Ik zou ontslag nemen en eerst lekker vakantie vieren. Dan mijn hypotheek aflossen. Goed nadenken waar ik echt gelukkig van wordt en daar mijn beroep van maken. Voor mijzelf gaan werken en dus wel met het doel geld te verdienen, maar het zou niet geven als dit even duurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou een huis in het Zwarte Woud kopen, midden in de bossen of juist bovenop een berg! Heerlijk !! En dan maar genieten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hypotheek aflossen, nieuwe keuken en nog wat andere dingen aan ons huis opknappen. Campervakantie in de VS, auto voor zoonlief en mij samen. Verder zou ik het zo gauw niet weten. Manlief stopt niet met werken want hij vindt zijn werk veel te leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. denk wel dat ik zou stoppen met werken. Een leuk klein vrijstaand huisje met wat grond kopen en een groot deel investeren voor een passief inkomen. En me dan maatschappelijk nuttig maken met vrijwilligers werk of tegen een kleine vergoeding..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke vraag. Ik denk dat iedereen daar wel eens over droomt. Ik zou advies vragen of het mogelijk zou zijn dat mijn man nu zou stoppen met werken (hij is zestig, dus misschien kan dat), daarna een leuk klein vrijstaand huisje voor ons zoeken, maar aangezien we nu huren op een plek die mij erg bevalt en ook nog lieve buren hebben zal dat nog niet meevallen.
    En het allerbelangrijkste. ......ik zou mijn kinderen helpen met het versneld aflossen van hun hypotheek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. stoppen met werk kan altijd, er is geen enkele verplichting om buitenshuis geld te gaan verdienen (logisch, zou slavernij zijn), uiteindelijk is dat de huisvrouw-situatie

      Verwijderen
    2. Ik denk dat hier meer op het financiële plaatje gedoeld wordt. Maar met 60 jaar en een miljoen om nog maar 7 jaar af te dekken tot het pensioen moet dat wel kunnen dunkt me. En wel langer tenzij je wel hele grote wensen hebt.

      Verwijderen
    3. Zeker maar dan ook nog de kinderen helpen he, dat is wel een must voor mij ;-)

      @Anoniem: jouw opmerking vat ik niet helemaal.

      Verwijderen
  6. Ik zou mijn eigen kringloopwinkel te starten omdat die lui echt altijd dingen binnen krijgen, en dat is gewoon te vet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wij zouden eigenlijk niets veranderen. we doen al wat we leuk vinden, de man houdt van zijn werk, en werkt al parttime. ik ben thuis met de kinderen en ben een tijdje terug (weer) voor mezelf begonnen als coach, nu weinig uren, straks meer uren.
    dat miljoen komt wel op hoor... maar zolang we het niet winnen kunnen we prima leven als zorgenvrije miljonairs zonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou in ieder geval blijven bloggen. En zonnepanelen kopen : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel grappig bij die antwoorden. Het vrijstaande huis hebben wij al en de zonnepanelen ook. Meer energie zou mij vooral goed uitkomen.

      Verwijderen
    2. Wellicht dat je die miljoen dan kan gebruiken voor een of andere dure therapie waar je nu niet eens aan durft te denken ;)

      Verwijderen
  9. Een miljoen. Zou heel snel op zijn ;-). Ik denk dat het me vooral de vrijheid zal geven om te doen wat ik echt wil. Stoppen met mijn saaie baantje, meer tijd besteden aan mijn kinderen, en mijn creatieve kant laten opbloeien. Maar een groot huis, mooie auto en verre reizen zijn natuurlijk ook nooit weg.
    Ow, wat is het toch heerlijk om te dagdromen over een grote som geld. Ik zou in gedachten wel 10 miljoen uit kunnen geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Auto inruilen voor een nieuwe rugzak en de wereld gaan verkennen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een huis aanschaffen op Curacao en daar werk zoeken en hup emigreren......Das mn enige wens voor het moment....

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aangezien ik al met pensioen ben hoef ik daar niet over na te denken. Vrijwilligerswerk ook niet want dat is niet vrijblijvend, nu doe ik losse dingen voor een STichting.

    Ik woon al op een fijn plek met fijne buren, niet vrijstaand huis maar wel buiten dorp op paar huizen rij. Wel zou ik uitgebreid laten verbouwen want zelf doen schiet niet zo op.

    Natuurlijk zou ik dochter en schoonzoon helpen en dan vooral een genezingsmethode voor zieke schoonzoon laten uitvinden.

    En wat doneren aan goede doelen zoals Geleide/hulp honden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit klinkt heel erg, maar een miljoen is zo weg hoor. Tenminste; ik zou zelf denken aan een mooi huisje, hypotheekvrij. Niet te gek, maar inclusief kosten koper en naar je zin maken is denk al snel rond de 400.000 of 450.000 hier. Dan lijkt het me sowieso handig om nog iets van 50.000 achter de hand te houden, misschien nog wat meer. En verder zou ik denk ik inderdaad investeren in vakantiehuisjes. Je hebt van die parken waar je als particuliere investeerder een huisje kunt kopen. Zij regelen dan verder alles.

    Stoppen met werken kunnen de meeste mensen niet met een miljoen. Je hebt dan ineens ook alle tijd van de wereld om het uit te geven en dan gaat het ook harder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, grappige post. Ik zou mijn hypotheek versneld aflossen, en dan een ander appartementje (of twee) kopen om passief inkomen mee te gaan verwerven. Mijn man zou een dagje minder gaan werken, dat weet ik zeker.
    Ik zou ook nog graag iemand die jarenlang vrijwilligerswerk in het buitenland gedaan heeft een flinke bijdrage geven voor haar pensioen. (want dat heeft ze niet opgebouwd in NL, ze heeft 30.000 Euro nodig als aanvulling)
    Daarnaast nog wat andere goede doelen steunen en dat was het dan wel onderhand ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...