zaterdag 25 juni 2016

Struisvogel neigingen

Ik heb momenteel zin om mijn kop in het zand te steken. Echt heel erg diep. Ik heb alle links op mijn computer naar nieuwssites verwijderd. Ik blokkeer heel veel kanalen op mijn facebook. Ik heb er gewoon geen zin in.

Na het verlies van onze vriend, het ongeluk van VL, werk wat nou niet bepaald oplaad en heel wat kleine discussies ernaast kan ik al het drama van de wereld er gewoon niet bij hebben.

Ik zit er gewoon doorheen en probeer zoveel mogelijk negativiteit te blokkeren en toch voel ik mij moe. Zooo moe. Wat doen jullie om er op zo`n moment weer bovenop te komen?

12 opmerkingen:

  1. Het is ook wel veel allemaal. Volgens mij is er niet echt iets concreet dat je kunt doen nu. Gewoon jezelf even de tijd en de rust geven.

    En routines volgen en zo nu en dan afleiding zoeken.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad mezelf afsluiten voor de wereld-ellende en daarnaast vaak een dagje sauna helpen hier om weer wat op te laden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel sterkte. Ik denk ook gewoon even de wereld de wereld laten. Die draait wel door. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zit gewoon denkbeeldig op mijn eiland.Alles wat daar buiten gebeurd interesseert me nu even niet meer.Nieuws zie en lees ik nu niet.Ik zie alleen melige films of lees een boek,en de rest zal me een Syberische Husky wezen.Ja het is cru,maar zo houd ik het vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lekker naar buiten! het bos in, dagje strand, de hei op, maakt niet uit.
    evt. tas lekkere hapjes mee, kleedje, wijntje, boekje...
    of een lekkere serie marathon en met een kleedje en sjippies op de bank vegeteren...
    maar idd, géén nieuws meer kijken/kranten meer lezen... dan maar wat minder op de hoogte :)
    sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel niksen, soaps bekijken en magazines doorbladeren. Af en toe je favoriete muziek opzetten en keihard meebrullen. En voor de rest niet te streng zijn op jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Celzouten nummers, 3, 5, 8 en 22 tegen vermoeidheid/uitputting.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoals Lis ook zegt, ga lopen, lopen, lopen is me ooit aangeraden door bedrijfsarts en als er ook maar iets is wat verwerkt moet worden ga ik lopen. Ja ik weet het, je hebt er geen zin in, te voelt je te moe of hebt eigenlijk geen tijd, maar toch is dat een hele goede stap in de goede richting!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat lopen daar kan ik over meepraten, de cadans van het stappen kalmeert. Verder hier dan ook geen nieuws, geen lastige vrienden om je heen ook, alleen die vrienden die begrip willen en kunnen opbrengen, boodschappen laten bezorgen zodat ik de winkel niet in hoef (wat een overprikkeling daar zeg) Mooie muziek, goede boeken, en wat ik vaak doe is boek en drinken mee en plekje in het bos of de hei zoeken.
    En als het echt zo erg is als ik lees, meld je dan een week ziek...mensen gaan vaak veel te lang door waardoor een burnout zo op de loer ligt. Rouw doet zeer, rouw is pijn, daar mag/moet je de tijd ook voor nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nieuws is meestentijds negatief. Dat mensen het nieuws slecht volgen en niet stemmen, heeft in de UK tot gevolg gehad dat mensen zelf een nieuw referendum willen. Na de verkiezingen zochten ze op Google naar de gevolgen van Brexit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt. Al steek ik mijn kop altijd van tijdelijk in het zand hoor. Alleen maar om te voorkomen dat hij niet gesneld wordt. En tja di Britten. Één van de vele oeverloze discussies op het moment. Het is wat het is. Waarschijnlijk is het toch een kwestie van de uit de regen in de drup. Ergens hoop ik dat het daar helemaal mis gaat dan komt er misschien einde aan de hele discussie van in of uit. Er moet wel wat veranderen uiteraard, maar ik hoop niet dat alles teniet gedaan wordt in de toekomst.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...