dinsdag 7 juni 2016

Niet eerlijk!

Het leven is nu eenmaal niet eerlijk. En dat is waardeloos, maar als alles mee zou zitten was het ook maar saai. Het verlies van onze vriend vorige week was nu wel gelijk het toppunt van oneerlijk. En ik moet zeggen dat het mij wat moeite kost om weer op gang te komen qua bloggen. Excuses dus voor mijn afwezigheid.

Ook oneerlijk is het weer. Waar ik hier al zeker 2 weken onophoudelijk te tuin moet sproeien om te voorkomen dat de planten verschrompelen, spoelen de mensen in Limburg en Duitsland weg. Alle boeren in onze omgeving staan druk te bewateren. De één heeft dus extra kostten door te veel water de ander door te weinig. Uiteraard trek ik hier aan het langste eind. Er zijn bij mijn weten nog geen doden gevallen door de warmte en die zijn er wel door het noodweer. Ik mag dus eigenlijk niet klagen, maar ik doe het toch. Want ik vind onweer machtig en tot nog toe heb ik 1 buitje van 10 minuten mogen aanschouwen. Totaal oneerlijk dus. Jammer dat we niet kunnen delen. Zij wat minder en wij iets meer.....

En zo is er eigen nog veel meer oneerlijk. Ook veel dingen waar de mens zelf de hand in heeft. Steeds meer eigenlijk. Maar steeds vaker heeft de mens wel een hand in het ontstaan, maar valt er eigenlijk weinig tot niks meer tegen te beginnen. Als een sneeuwbal die begint te rollen en steeds groter wordt. Soms wordt ik er wel een beetje treurig van..

Zo dat was me een blogje in mineur. Volgende keer ga ik weer eens proberen iets vrolijkers te verzinnen.


2 opmerkingen:

  1. Het was gisteren op het einde van de middag gigantisch. Wat een noodweer hebben wij gehad. En manlief moest toch naar de kapper, afspraak stond, en zoonlief moest toch werken. Dus ik met zoon in de auto, afgezet op zijn werk, toen man opgehaald. De wegen stonden toen al blank. Verder gereden naar het andere dorp. Onze auto was net een boot. Zo ontzettend veel water en hoog dat het stond. Soms vond ik het eng om door te gaan, maar stoppen en stilstaan was helemaal geen optie. De bui heeft tot half zeven geduurd en om half 8 volgde er nog een.
    Wij hebben het weer gehad en afgelopen week was dit ook al. Hopelijk kunnen we nu aan de zomer beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In Zeeland kunnen we ook wel weer wat gebruiken, we zitten telkens in een droge strook tussen Noordzee en de buien die over oost- en zuid nederland naar Belfie trekken .

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...