maandag 27 juni 2016

Lekker luchtje!

Een jaar of 5 geleden kreeg ik een luchtje voor mijn verjaardag. Beyonce Pulse. Direct na mijn verjaardag ging ik op vakantie naar Kroatië. Een geurherinnering was geboren en elke keer dat ik dat luchtje op doe ben ik weer even op vakantie. Helaas liet ik binnen 6 maanden het flesje op de badkamervloer kletteren. Kapot!

Gelukkig had ik een setje gekregen en stond er ook nog een bodyspray (met glittertjes). En dus heb ik die de laatste jaren gebruikt. Niet heel vaak want je wil niet overal heen met glittertjes op je gezicht! Ik was nooit van alle opsmuk en heb parfum niet echt van huis uit meegekregen. Een tijdje terug besloot ik echter dat ik dit luchtje toch nog graag wou hebben voordat het op raakte of, nog erger, verdween. En dus heb ik hem gistermorgen via het internet besteld. Ik was met verzendkosten ongeveer 24 euro kwijt voor een 100ml flesje wat normaal bijna 50 euro moet kosten. En uiteraard was ik zeer tevreden met mijzelf.

In de middag gingen VL en ik nog even naar het dorp. Het was koopzondag en er waren nog wat spullen nodig voor de vakantie. Aan de overkant was de ICI Paris en ik wou nog even kijken voor een ander geurtje waar men enthousiast over was. En wat denk je .... Staat daar mijn luchtje 100ml in het vak met 50% korting. Hij moest €18,50 kosten. Dat heb ik dus altijd!

Maar wees niet gevreesd! Ik heb hem gewoon gekocht en vanochtend de webshop gebeld om te annuleren. Zonder tegenstribbelen was de annulering in 10 seconden geregeld. Nog voor ik ophing had ik de bevestiging al in de email. Het zichttermijn (van 14 dagen) is dan toch een groot goed. Mijn betaling zal z.s.m. (lees binnen 14 dagen) worden teruggestort. 

Als kers op de taart heb ik toen toch nog maar eens gegoogeld hoe je nou parfum moet gebruiken. Ik noem hier alleen de 2 grootste valkuilen aangezien dit geen beautyblog is. De eerste trapte ikzelf gelukkig al niet meer in, maar het is wel hoe ik het mij van kinds af herinner hoe parfum gebruikt werd. Parfum achter je oren spuiten! Niet doen zegt men want achter je oren gaat het raar ruiken. Iets met mengen met andere .... laat maar ...

Het advies is om het te spuiten op plekken waar de hartslag voelbaar is (en kuis). Ik spuit het zelf op mijn hals en polsen. En over die polsen gesproken: de tweede valkuil! Het uitwrijven van de parfum op je polsen is een echte blunder. Ik deed het ook, maar het schijnt je parfum echt te verpesten. Onder andere omdat de alcohol snel vervliegt, maar ook omdat je de huid opwrijft waardoor er weer gemengd wordt en dus de parfum verschiet.

Kort samengevat: Spuit het waar het hoort en laat het vervolgens opdrogen of spray in de lucht en loop er doorheen.

Gebruiken jullie ook parfum en zo ja welke? Ik kan nog wel wat inspiratie gebruiken....
Hoewel het geurtje heerlijk is vindt ik de verpakking een drama. Ik ben als de dood dat hij weer omvalt.

7 opmerkingen:

  1. Veel plezier met je nieuwe flesje/ luchtje. Misschien een idee om hem niet in de badkamer te bewaren maar ergens in een la te leggen zodat het flesje niet snel meer kan omvallen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op dit moment is 'Pure White Linen' van Estee Lauder mijn favoriet.
    Je parfum of eau de toilette blijft langer goed als je de fles in het donker bewaard. Daarom bewaar ik de fles altijd in de verpakking.
    Geniet van je luchtje, Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elke dag gebruik ik een parfum of een eau de toilette, dat vind ik heerlijk, in de zomer gebruik ik altijd O van Lancôme , of eau Dynamisante van Clarins, dat kan je ook gewoon gebruiken in de zon. In de winter heb ik altijd Chance van Chanel, ik gebruik nooit iets anders omdat dit echt mijn geuren zijn, niet echt goedkoop maar je ik doe er heel lang mee.
    Groet Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je het parfum voor zo'n vriendelijke prijs hebt kunnen kopen! Ik spoot het zelf ook altijd achter de oren... Dat doe ik nu niet meer dankzij jouw post!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zet de flacon in een stevig glas of potje. Valt hij niet zo gauw meer om.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gebruik al jaren Deep Red van Hugo. Ik spuit het in de lucht en loop er dan doorheen, als ik het rechtstreeks op mijn huid spuit krijg ik meestal een rode vlek. Zo door de lucht is het ook direct wat minder sterk voor mensen die last hebben van parfum. Ikzelf heb er behoorlijk moeite mee om naast iemand te zitten die twee spuitjes parfum gebruikt heeft (of meer), en dat komt stiekem best vaak voor.
    Zet je parfum donker weg, dan verkleurt hij niet. Zo'n onhandige fles zou ik liggend wegleggen, of rechtop in een beker ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geluk, die aanbieding! Ik gebruik nooit parfum (allergisch), dus ik heb geen tips.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...