zaterdag 11 juni 2016

1 tegel voor 2 plantjes



De Groei & Bloei afdeling in onze buurt had vandaag een actie in het tuincentrum. Bij het inleveren van 1 tuintegel mocht je 2 bijen-trekkende plantjes uitzoeken. Op die manier willen ze weer meer beplanting in de tuinen krijgen om de bijen te ondersteunen. Win win dus! Ik kon en weer een restanttegel afvoeren en ik had 2 gratis plantjes. 4 in dit geval, want ik mocht die van mijn moeder ook hebben! Het zijn allemaal plantjes van het formaat "voor volgend jaar". Ik heb meegenomen:

Duizendknoop
Klokjesbloem (loddon anna)
Rode zonnehoed (Echinacea purpurea)
zonnehoed
                                               
   

Lupine (my castle)
zeepkruid (help je mij met hopen?)

Echinacea.JPG
Zonnehoed

Verder hadden ze nog een actie met 7 vaste planten voor €9,99. Dus het bovenstaande aangevuld met:
- 2x rode zonnehoed
- 2x duizendblad
- 2x fijnstraal
- 1x zeepkruid (voor over de rand)

duizendblad
fijstraal










Volgend jaar zou mijn tuin dus een weelde moeten zijn. Vooralsnog ziet het er zo uit:
het is nog even afwachten hoe de lavendel zich gaat verhouden qua formaat. Deze staat echter bewust onder de rozenstruik tegen de luizen. Hetzelfde geldt voor het bieslookplantje.



Houden jullie ook rekening met de beestjes bij het kiezen van jullie beplanting?


3 opmerkingen:

  1. Is dat paarse bloemetje rechtsonder op je foto zeepkruid?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De grote bos met paarse bloemetjes is en campanula. Het kleine scharminkel ernaast is zeepkruid. Daar verwacht ik dit jaar niet veel meer van

    BeantwoordenVerwijderen
  3. eigenlijk niet, maar we hebben wel bijen zat rondvliegen

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...