woensdag 18 mei 2016

Update tuin

Even een (foto) update. Maandag heb ik weer wat plantjes aangeschaft. Ik moet nog ontzettend veel grond vullen en het liefst doe ik dat natuurlijk met vaste planten (want die hoef je niet elk jaar weer te kopen). Maar die zijn best wel prijzig als je veel nodig heb. Ik heb dus al hier en daar gedoneerd gekregen uit andere tuinen. Maar het kleed nog steeds niet heel erg aan. Dus toch ook maar wat perkspul meegenomen.

Als eerste het hoekje van de regenton. Die heb ik gezellig aangekleed (al zeg ik het zelf :P). Vooral de felrode Verbena wordt ik ontzettend vrolijk van als ik er naar kijk. Lekker knal!


De volgende update. De kuip! Ik heb maandag 2 vaste planten gescoord.

De campanula`s op de hoeken zijn uit een andere tuin gekomen en moeten nog erg bijkomen .
Een Mexicaanse oranjebloesem. Dat is het struikje in het midden. Mijn ouders hebben deze ook en ik vind hem geweldig. Hij groeit niet snel, maar het wordt uiteindelijk wel een behoorlijk struik (max 2m). In mei/juni is hij helemaal wit van de bloemtrossen en als hij het goed heeft in september/oktober nog een keer (minder uitbundig). Als klap op de vuurpijl is hij ook nog wintergroen en weinig gevoelig voor ziektes. Wat wil een mens nog meer? Op de groei gekocht, mooi midden in de bak zodat hij volop tot zijn recht kan komen. Ik zal zondag wel even een foto maken van die van mijn ouders!

En de 2e is wat kleiner namelijk een zandblauwtje. Dat moeten mooie blauwe bolletjes worden. Hij staat helemaal links naast de salvia die al helemaal vol knoppen zit!



De daslook
De roos (Jazz)
En dan: De roos. Je zag hem al even op de foto van de kuip, maar van dichtbij kun je pas echt zien hoeveel knoppen er dit jaar al inzitten. Dit is nu zijn 2e jaar en het begint nu echt een struik te worden. Helemaal rechts staat de eerste knop op knappen!

En dan een foto van 1 van mijn 2 lange bloembakken. De ander is hetzelfde ingericht. De bacopa heb ik goede ervaring mee dat het behoorlijke overhangende matten worden, dus als het goed is moet het van de zomer een vrolijke boel worden. Het groene plantje in het midden is een hangertje. Ik wil nog wel graag wat klimmers hierin voor tegen de schutting. Helemaal links is een daslook waarvan de eerste bloem vanavond doorkomt!

Halverwege de zomer hangt de bak hopelijk helemaal vol!

 Wat vinden jullie van tuinieren, lekker ontspannen of juist iets om ver weg van te blijven?







1 opmerking:

  1. Wat een plaatje, die van de regenton!
    Ik vind (moes)tuinieren meestal ook leuk, vooral als je eer van je werk hebt ;-)
    Bij het zien van de schutting, dacht ik dat het misschien een leuk (en lekker) idee is om aardbeitjes in bakken aan de schutting te hangen? En als klimmer vind ik een clematis ook erg mooi, ook gecombineerd met de roos.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...