donderdag 12 mei 2016

Heeft de belastingdienst al gestort?



Ja ja, ik ben waarschijnlijk een enorme aansteller, maar het is inmiddels bijna een week geleden dat we bericht kregen over de aangifte en vooralsnog zijn de centjes niet binnen. Zul je zien dat het morgen word, maar ondertussen kruip het wel. Ze hebben toch geen rare administratieve fout gemaakt of een ander spookverhaal. Die hoor je wel eens, die verhalen dat bankrekeningen verwisseld worden.

Mijn moeder heeft ooit eens maandenlang kinderbijslag gekregen van 4 verschillende gezinnen. Netjes gemeld uiteraard, maar ze mocht het niet terugstorten! Nee dat moest op verzoek gebeuren en die kwam maar niet. Zie dan maar weer eens van dat geld af te komen! Drama! En hoe zat het dan met die gezinnen? Nou die kregen niks.... al die maanden. Je zal het maar nodig zijn...

Dus om mij gerust te stellen. Hebben jullie je teruggave al wel op de rekening staan? En zo ja hoe lang hadden ze nodig tussen het bericht en het storten?

ps. iemand enig idee waarom mijn blog zo slecht doorkomt op de lijstjes op andere blogs. Ik heb het gevoel dat het een eeuwigheid duurt voordat die lijsten updaten naar mijn laatste bericht...

9 opmerkingen:

  1. Ik heb het vandaag ontvangen. De dagtekening van de brief was 11/5 (ondanks dat ik het bericht op 4/5 al heb gehad). Meestal wordt het op of direct na dagtekening overgemaakt.
    Groet, Geralda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het geld vandaag ontvangen. De dagtekening van de brief was 11/5 (het bericht kwam overigens op 4/5 al binnen, dat kan blijkbaar bij de Blauwe envelop. Meestal wordt het op de dag van datering overgemaakt maar in dit geval was het 1 dag later.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dan wordt het waarschijnlijk morgen. Mijn dagtekening was vandaag. Hopen dat ik het nog voor het weekend op de spaarrekening kan krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het net als Gerda ook vandaag ontvangen. De dagtekening van mijn brief was ook 11/5 terwijl ik de mail op 6 mei had ontvangen.
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoe vaak per dag check je je bankapp? haha, ongeduldig ben je zeker! ik heb de belastingteruggave in augustus op de begroting staan... alles wat het eerder komt is meegenomen, maar ik zou mezelf waarschijnlijk helemaal opvreten als ik het nu al verwacht, maar pas in juli krijg ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Te vaak ;) Hi Hi. Maar in mijn verdediging. .. ik krijg voorlopig niet weer zo'n mooie teruggave. Vanaf dit jaar een lekker lage hypotheekrente dus volgend jaar wordt het nog niet eens de helft .. maar je hoort mij niet klagen uiteraard!

      Verwijderen
  6. Dat doorkomen op andere blogs is soms raar en duurt langer dan gedacht Niet altijd. Ik heb geen idee. Het is altijd aardig om andere blogs er bij te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tussen de berichtgeving en de storting zat bij mij een paar dagen. Heerlijk vind ik deze maand altijd; belastinggeld terug & vakantiegeld (en BBQ-en ;) )

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...