woensdag 4 mei 2016

Financiële nieuwtjes

Ik keek vanmiddag voor het eerst in tijden weer eens op beurs app. Ik kan me eigenlijk niet herinneren hoe lang ik niet heb gekeken. Maar in elk geval weer lang genoeg om te zien dat de beurzen weer een flinke knauw hebben gehad. De laatste keer dat ik keek zat de AEX nog op 450 punten. Vanmiddag was dat nog maar 429 punten.

Ook het fonds waar ik ooit de belegging van de hypotheek bij had was weer flink gekelderd. Als ik daarbij was gebleven was ik nu, een jaar later, nog geen cent opgeschoten. Het blijkt maar eens dat de beurs iets is van de lange adem en op dit moment heb ik nog geen geld wat ik zo lang wil/kan wegzetten. Toch maar gewoon lekker bij het aflossen blijven.

Verder zag ik op nu.nl in een artikel dat de pensioenen er iets beter stonden vanwege een gestegen lange termijn rente. Welke rente is dat dan? Ik heb er op andere gebieden nog weinig van gemerkt. Ik hou regelmatig de hypotheekrentes in de gaten. Die zijn vooralsnog vooral gedaald en de lange termijn is veelal gelijk gebleven.

De korte termijn rente is natuurlijk helemaal prut. Moneyou bracht mij vorige week weer op de hoogte dat de rente week omlaag ging. o,8% zitten we nu op. Wat lijken de tijden dat instapte met 4,5% rente ver weg. Hoe lang zou het duren voordat ons geld weer gewild wordt?

Voorlopig nog niet vrees ik. De huidige onrust komt voor zover ik meekrijg weer uit china. Daar lijkt het toch weer mis te gaan. Gooi daar de (minder dan verwachte) cijfer van Amerika bij en alles is weer in paniek.

Ik niet. Ik ga lekker van het Hemelvaart weekend genieten. Daar waar het altijd slecht weer is als ik dan eindelijk weekend heb kan ik nu uitkijken naar een perfect (LANG!) weekend.

Hoe mooi wil je het hebben? Nou nog oppassen dat ik niet stiekem veel te veel uitgeef ;)

Zondag hebben we de zon nog even uitgezwaaid aan het water. Komende week hebben we vast meer van dit moois.

3 opmerkingen:

  1. En dan zal je ontslagvergoeding in een zakelijke bankrekening ondergebracht zijn. Wist ik niet. Zakelijke spaarrekeningen zijn nog harder om te huilen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Extra aflossen is op dit moment de beste investering zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zakelijk sparen is idd nog erger, ik denk zelfs niet eens dat ik nog rente krijg, of het moet 0,2% zijn ofzo. En ik vond dat bericht van MY idd al bedroevend.... Volgens mij ben ik daar zelfs in de 5,5%-periode ingestapt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...