zaterdag 23 april 2016

We hoeven alleen nog maar een deur....

toch?

Nou dat blijkt dus vies tegen te vallen. De cassette voor de schuifdeur is speciaal voor muren van 7cm dik. Dat is de maat van onze binnenmuren en is dus het mooist om in de bouwen.

Maar de deur mag maximaal 34mm dik zijn. En nou blijken dus alle deuren 38 tot 40 mm dik te zijn.
Die mooie deur met glas gaat hem dus niet worden. Balen.

Maar goed. Gelukkig is pa handig. Het wordt dus waarschijnlijk een paneel van 30mm MDF. Op zich nog zeer consuminderwaardig, want dat is nog voordeliger dan een gewone deur. Netjes wit afgewerkt geeft dat vast ook een fraai resultaat.

Maar als iemand anders nog een tip heeft waar ik wel een echte deur kan halen hou ik mij natuurlijk aanbevolen! Want ik zou het liefst toch wat glas erin hebben zodat er meer licht door kan.

Vanaf morgen moet het weer gedaan zijn met het zonnetje zegt men, dus ik ga er nog even van genieten!


2 opmerkingen:

  1. al eens over een compleet glazen deur nagedacht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel overwogen, maar als je gehard en mat glas wil tikt dat ook wel hard aan. Bovendien moet je dan weer allemaal ander beslag hebben. En ik vind het denk ik ook niet echt mooi. Want als het heel licht is dan kan glas ook wel juist voor een donker gat zorgen.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...