dinsdag 19 april 2016

Waterverbruik!

Vandaag heb ik weer de meterstand van het water doorgegeven aan Vitens. Ik doe dit via het internet en je kunt dan gelijk zien wat je standen waren over de afgelopen 5 jaar. Daar komt de volgende tabel uit:


Datum Stand Verbruik M³
19-4-2016
405
57
12-5-2015
348
64
7-5-2014
284
76
23-4-2013
208
74
29-4-2012
134
52
30-4-2011
82
67

We hadden gehoopt dat wij met het dempen van de vijver flink zouden besparen. Dat valt dus reuze mee, vooral als je bedenk dat we nog 3 weken te gaan hebben. "Maar" 7 kuub minder. 

Ik denk dat het feit dat ik vorig jaar zomer veel heb moeten sproeien in de tuin de boosdoener is. Dat zou ik dit jaar kunnen beperken omdat ik vorig jaar een regenton voor mijn verjaardag heb gekregen die ik deze zomer kan gaan benutten!

Gemiddeld doen we het echter niet slecht. Volgens de website gemiddeldgezien.nl/ zouden wij met zijn tweeën 91 kuub op jaarbasis mogen verbruiken. Daar zitten wij ruim onder. Er zijn vast nog wel dingen die wij zouden kunnen doen om minder te verbruiken, maar daar kies ik niet voor. Ik ga te graag in bad om dat nog meer te schrappen.

Hebben jullie al het verzoek gekregen om de standen door te sturen? En wat gebruiken jullie aan water in jullie huishouden (op hoeveel personen)?


13 opmerkingen:

  1. afrekening is hier altijd in december, wij verbruikten afgelopen jaar 134m3, met twee volwassenen, een kleuter, peuter en dreumes. Ik zie dat we met 5personen 200m3 mogen verbruiken, dat zou ik echt idioot veel vinden. Wij zijn ook nog eens vijf dagen per week allemaal thuis, en hebben een heel groot bad (twee persoons) waar we veel gebruik van maken...
    Misschien volgend jaar, als de nieuwe baby erbij is :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knap hoor zo`n verbruik. Al helemaal met een elftal in aanbouw ;). Fijne zwangerschap nog!

      Verwijderen
  2. Wij hadden een verbruik van 90m3 met 4 personen, wat voor ons doen. Veel is, toch heb ik er vrede mee. Nu de schuld is afgelost ben ik een beetje bespaar moe lijkt het wel. Binnen kort die consuminderaar in mij maar weer eens zoeken hahah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, 90 op 4 man is nog steeds erg zuinig dus als het niet noodzakelijk is zou ik me daar ook vooral geen zorgen meer om maken!

      Verwijderen
  3. Dit keer met 3 personen 63 m3 voor ons doen wat meer dan vorige keren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 2 personen 64m3 nu 2 jaar op een rij, en ik gebruik veel regenwater heb 3 tonnen voor de wc door te spoelen.
    Wil best minder verbruiken maar is best moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh, Dat doorspoelen met regenwater lijkt me wel een behoorlijk investering. Waar gaat het meeste verbruik bij jullie daarnaast nog in zitten denk je?

      Verwijderen
  5. Netjes toch?! Ik heb even geen representatief waterverbruik, omdat ik afgelopen jaar een aantal maanden last had van een doorlopend toilet. Volgens mij zit ik voor 1 persoon ongeveer rond de 60 kuub.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 2 volwassenen en 2 kinderen 54kuub

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...