donderdag 21 april 2016

Payday!

Vandaag was het weer payday. En dus kunnen we de balans weer opmaken voor de afgelopen salarisperiode. Ik ben uiteraard over budget gegaan. Ik heb namelijk een auto gekocht. Maar als ik die eruit filter dan valt het mij nog mee hoe we geeindigd zijn.


Budget Werkelijk
Brandstof €300 €267,68
Boodschappen €250 €174,42
Leuke dingen €200 €267,78
Overig €300 €293,10

Uiteindelijk hebben we op basis van het normale uitgavenpatroon nog €47,02 overgehouden. En dat is mooi want die kunnen we meenemen naar de komende periode. 

De bedoeling is namelijk om begin mei onze hal te gaan verlengen, zodat onze trap niet meer in de woonkamer uitkomt. Het schuifdeursysteem is al in januari aangeschaft. Ik hoef nu dus alleen nog een deur en bouwmaterialen te regelen. En natuurlijk koffie voor de lieve pappa`s die het gaan realiseren. Uiteindelijk kan de planning nog anders worden, maar dan schuift het budget gewoon door. En misschien valt het tegen en gaat het meer kosten. Eventuele aanvullingen zullen dan uit de spaarpot voor het huishouden komen.

De auto heeft ook nog wat aandacht nodig. Maar daar hebben we nog wat geld voor liggen van de verkoop van velgen en andere onderdelen dus daar verwacht/hoop ik niet zoveel van te merken.

Het budget voor komende maand is:

Budget
Brandstof €300
Boodschappen €250
Leuke dingen €200
Overig €600
Door de aflossing op de auto en het verbouwen van de gang zal het spaarbedrag deze maand blijven steken op €400. Dat is minder dan we de laatste maanden gewend zijn, maar we kunnen uitkijken naar de periode erna waarin we het vakantiegeld en! de belastingteruggave verwachten. 

Bovendien kan ik niet wachten tot de gang af is, dus duimen dat het in de komende 4 weken gaat lukken!

Hebben jullie ook nog leuke projecten om naar uit te kijken?


2 opmerkingen:

  1. Mijn doorlopende project is het huis klaarmaken en hopelijk verkopen :) En daarna kijk ik wel verder. Verder genoeg projecten, maar niet speciaal die in de categorie 'leuk' vallen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb als project dat ik echt eens even heel erg moet opruimen en schoonmaken maar daar verheug ik me niet echt op...


    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...