zaterdag 2 april 2016

Operatie geslaagd

Gister was de grote dag. VL werd geopereerd. Een dagopname. Donderdag had hij gebeld en hij was om 11:30 uur aan de beurt. Hij moest een uur voor die tijd nog bloed prikken. Dus om half 9 zaten wij in de auto. Het zou ongeveer 1,5 uur rijden zijn.

Het verkeer zat in alle opzichten mee dus om 9:30 uur waren we al ter plekke. Eerst maar een de bloedafname vinden. Route 1... niks. Hmm toch maar terug. Vervolgens vond ik een paal om je aan te melden. VL was inmiddels een beetje gestressed en dus wat dwars. Die dacht dat ik het mis had. Toch maar de ponskaart scannen. Moets hij kiezen of hij een aanvraag had. Hij in zijn dwarsigheid op nee gedrukt (hij had er wel een, mannen en hun voorbereiding.. zicht).

Nou toen hadden we een ticket en nu, want we hebben het nog niet gevonden. Waarop ik zeg het is hier.... Hoezo? zegt VL dat lijkt me niet. Waarop ik dus maar gewoon op een stoeltje ging zitten. VL loopt morrend achter me aan, waarbij hij ineens opklaart en een beetje rood aanloopt. Staat het woord BLOEDOPNAME in dikke letters op de muur geplakt (2 letters per A4). Zucht... daar ging weer wat spanning.

Bloedprikken duurde uiteindelijk nog een half uur. Inmiddels was het al 10:30 dus gingen wij ons vol goede moed maar meldden. Bleek dus dat meneer het niet goed begrepen had. Hij had zich pas om 11:30 uur hoeven melden voor de opname. Zijn operatie was uiteindelijk pas om 13:45 uur gepland Ze konden hem wel alvast opnemen, maar we moesten ons dus wel een poosje vermaken.

Dus zijn we maar een eindje gaan lopen. Rustig aan uiteraard, want meneer was inmiddels al zo`n 12 uur nuchter. We hebben een poosje bij een kinderboerderij zitten kijken. Toen we terugkwamen was het inmiddels 13:00 uur en toe begon het wachten. Een buurvrouw ging met 3 kwartier vertraging naar de operatiekamer dus we wisten dat het sowieso wel 14:30 uur ging worden.

Een buurman kwam als laatste binnen en zou na VL aan de beurt zijn, maar er werd wat geschoven in de planning waardoor ook hij eerder weg was. Uiteindelijk was VL om 14:45 uur aan de beurt. Tijd voor mij om te vertrekken. Ik ben gaan kleuren in het restaurant. De moeder van de buurvrouw kwam maar bij mij zitten. De buurvrouw bleek een bloeddruk probleem te hebben dus moeders verwachtte wel wat gedoe. Daar zaten we dan allebei te wachten op het telefoontje. En ik was nu als eerste aan de beurt.

Uiteindelijk ging VL als laatste weg en was als eerste terug. Volledig aanspreekbaar, maar natuurlijk wel behoorlijk brak. Bleek dat in de prep-kamer de buurman een hartstilstand had gehad na het krijgen van een ruggenprik. Best heftig, maar VL was er knap rustig onder gebleven. Een teken dat hij de laatste tijd toch mentaal sterker is geworden.

Het was niet de bedoeling dat ik erbij zou blijven, maar ik werd verder niet weggestuurd. En aangezien VL mijn hand stevig vast had terwijl hij in slaap was gevallen bleef ik maar braaf zitten.
Uiteindelijk kreeg hij om 19:00 uur toestemming om naar huis. Bij gebrek aan een muntje voor de rolstoel is hij zelf naar de uitgang gelopen waar ik hem heb opgepikt. Om 20:30 waren we weer thuis, nadat we ibuprofen en een grote bak schepijs hadden opgepikt bij de supermarkt.

Vannacht is hij maar 1x wakker geweest om pijnstilling te nemen. Kortom het gaat uitzonderlijk goed. 4 Gaatjes rijker, maar wel weer normaal kunnen functioneren. Nou erop toezien dat hij niet te gek doet nu het zo voortreffelijk gaat.


3 opmerkingen:

  1. Fijn dat het allemaal goed gegaan is! Nu de rust nemen om goed te herstellen! Wens hem beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...