woensdag 27 april 2016

Koningsdag 2016



Koningsdag  2016 was koud, bar koud. Maar gezien de voorspellingen verrassend droog! En als het zonnetje er was en je was uit de wind nog best lekker.

Ik moet wel zeggen dat ik nog NOOIT zo relaxed over de vrijmarkt ben gelopen als vandaag. Geen geduw en geschuifel. Gewoon lekker in ganzenpas door de winkelstraat. En in hetzelfde tempo er ook weer uit. We hebben niks gekocht op de vrijmarkt. Ik heb al genoeg spullen en wil juist wat minder.

We hebben vandaag uiteindelijk €0,30 uitgegeven. Niet op de vrijmarkt dus, maar op de weg naar huis. We waren midden in een woonwijk toen er twee jonge dames voor hun huis stonden. Schreeuwen als volleerde marktwijven. En vriendlief was daar natuurlijk gevoelig voor. Ik had niks bij mij, maar vriendlief heeft voor de laatste 30 cent in zijn portemonnee een hartje van strijkkraaltjes gekocht. Die hij vervolgens aan mij gaf met de mededeling "voor mijn vriendin". Zwijmel, hihi.

Dat was de herinnering die genoteerd wordt voor Koningsdag 2016.
En nu lekker in een warm bad.. brrr!

Wat is jullie herinnering voor vandaag?

3 opmerkingen:

  1. Ik heb maanden al mijn spulletjes apart gelegd om te verkopen op de vrijmarkt vandaag, dat wat we niet via marktplaats kwijt krijgen en nog geld zien wat we niet naar de spullenhulp wilden brengen. Een gezellig dagje vrijmarkt in Baarn hadden we voor ogen. Echter door de weersvoorspellingen gisteren besloten het niet te doen en sliepen we uit, wakker wordend met mooi weer. We baalden een beetje. En tot het eind van de ochtend begrepen wij dat we onze kans hadden misgelopen. Wij zijn thuis op de bank voor de plasma gebleven en hebben gerelaxt. Dat wordt volgend jaar vrijmarkt of we brengen alle spullen alsnog weg naar de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben met vrienden een gezellige dag gehad, dus dat was eigenlijk één grote positieve herinnering :) Markten doe ik nooit aan, dus daaraan heb ik niets gemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief zeg! Twee keer: omdat hij dat hartje kocht van die meisjes, en omdat het voor jou was.

    Fijne post!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...