vrijdag 29 april 2016

Avondeten in je eentje...help

Soms heb je van die dagen dat je na het werk geen trek meer hebt in de computer. Daar had ik gister last van. Vandaag eigenlijk ook wel een beetje. Daarnaast helpt het feit dat ik de film afdeling van HBO heb ontdekt ook niet mee. Bovendien maakt vriendlief lange dagen. Leuk dat hij met Koningsdags vrij was, maar dat werk moet wel ingehaald worden. Dus ben ik nu al 2 avonden alleen met eten.

En ik ben daar zo slecht in. Eten maken voor één persoon wel te verstaan. Ik ga altijd voor het makkelijke. Niet dat ik iets laat bezorgen hoor, maar gewoon geen volwaardige maaltijd. Gister heb ik een uitsmijter gemaakt. En vandaag wou ik een broodje hamburger maken. Kom ik thuis zijn de uien schoon op. Fijn als dat even doorgegeven wordt. Dan maar zonder. *saaai*

Voorlopig is het gelukkig weer de laatste keer. Maar ik hou mij zeer aanbevolen voor tips om het de volgende keer beter te doen! En anders toch maar mijn ouders bellen wat ze eten ;).

*hoe vaker ik dit lees hoe slechter het lijkt...foei foei foei karin*



5 opmerkingen:

  1. SOEP!!! Eén keer heul veel maken en dan in porties invriezen.

    Als je dat drie weken achter elkaar doet dan kun je nog afwisselen ook!!

    Verder vind ik een maaltijdsalade altijd goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik woon alleen dus ik weet niet beter...inderdaad potries eten invriezen, chili,stamppot,soep. Maar ook lekker en net zo goed is tapas van lekkere dingen,olijf, tomaatjes,augurk,kaas,humus,lekker stokbrood erbij.Komt vanzelf op, en kan je lekker snoepen achter de pc.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, kleine porties die je eventueel over hebt van de reguliere maaltijd invriezen. Die pak je er dan zo bij als je weer een keer alleen moet eten. Ongezellig blijft het wel... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De volgende keer kan je misschien nasi maken, dit maak ik zelf altijd voor 2 of 3 dagen. De 2de en of de 3de dag leuk ik het nog wat op met een ei erdoor en een komkommer of fruitsalade oid.

    Of je kookt bv extra op andere dagen dat je vriend er wel is en doet dan een deel in de vriezer dan hoef je het alleen maar op te warmen.
    Ik kook bv heel vaak op zondag voor een keer of 8 eten, en dit vries ik dan in, dan hoef ik doordeweeks het alleen maar op te warmen.

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik alleen moet eten dan ga ik ook altijd naar mijn ouders, of ik nodig hen uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...