zaterdag 9 april 2016

Aan de bak op zaterdag!

Wat was het vroeg vanmorgen zeg. Om 5 uur gingen we van huis. Het was VL zijn eerste werkdag na de operatie en hij had mij gevraagd om mee te gaan vandaag. Voor het geval het toch niet helemaal ging. Maar het ging gelukkig prima.

Op zaterdag brengt hij  biologische boodschappen rond in Amsterdam en vandaag had hij de route Noord. s`Morgens in alle vroegte moet hij eerst een bus ophalen en om half 7 waren we bij het magazijn.

Toen ik klaar was met de klusje waarbij ik hem kon helpen ben ik buiten de zon gaan afwachten. En dat leverde dit plaatje op:

Van nacht naar morgen...
Ik ben geen echt ochtend mens, maar weet tegenwoordig dat het rond de zonsopgang een van de weinige momenten is dat je van een heus fluitconcert kan genieten.

De waslijnpaal
Net nadat de zon opkwam stak er een windje op dus al bibberend weer naar binnen gegaan en na de koffie zijn we gister Amsterdam vertrokken.

De route vandaag bracht ons ook in Volendam. Wat is dat een briljant dorp zeg. Je zou haast spontaan verhuizen. Echt iedereen heeft daar zijn tuin op orde. Ik heb niet één tuin kunnen ontdekken waar het onkruid zijn gang kon gaan. Alles was netjes betegeld of beplant en in elk geval geschoffeld. Ik werd er gewoon vrolijk van. Er was ook een vrij nieuwe wijk en daar hadden alle huizen een muurtje om het huis. Geen gesteggel meer over schuttingen!

En wat ik helemaal mooi vond waren de waslijnen. In Volendam hangt de was nog in de wind. Op de 1e verdieping wel te verstaan. Alle huizen hebben dezelfde palen met waslijnen. Hiernaast een foto, ik heb maar niet iemand volle waslijn op de foto gezet ;).  De paal op de foto werd vergezeld door nog zo`n paal bij huis. Die lijnen kun je dan waarschijnlijk in het midden koppelen en dan strak trekken op hoogte. Ik vond het in elk geval een mooi gezicht om de volle lijnen te zien wapperen. Geeft echt het volksbuurt gevoel.

We zijn nu net thuis gekomen om 18:30. Toch weer een werkdag van 13,5 uur. Morgen maar lekker uitslapen en dan maandag weer aan het reguliere werk.

Zijn jullie ook wel eens ergens geweest waarvan je dacht wat apart (geweldig)!?

nog eentje dan :P


4 opmerkingen:

  1. Nederland heeft wat dat betreft zoveel mooie plekken. Je hoeft echt niet ver weg (op vakantie) om mooie dingen (in de natuur) tegen te komen. En overigens wappert de was ook hier gewoon aan de lijn (maar niet aan zo'n mooi systeem als in Volendam) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eens met bespaar balans! Nederland is zo mooi! Nu we kinderen hebben gaan we eigenlijk altijd in eigen land op vakantie en er is zoveel te ontdekken en te zien, echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend toch die zonsopgang, I.c.m. een fluitconcert van de vogeltjes......Als ik 's morgens mijn hardloop rondje loop, geniet ik telkens weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie zonsopgang, daar kan geen ochtendhumeur tegen op ;-)

    Hier hangt de was te drogen op een wasrek op het terras. Wel niet zichtbaar van buitenaf, want ook hier zijn de tuinen ommuurd.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...