zaterdag 5 maart 2016

Zaterdag huishouddag!

Na een week werken is het zaterdag altijd tijd om het huishouden weer bij te werken. Na een heerlijk bad met luchtje ben ik eerst maar begonnen met puin ruimen. Om te beginnen alle kleding verzameld die her en der verspreid in huis waren achter gelaten. Gisteravond heeft VL nog 2 spijkerbroeken gescoord voor maar €80, dus eerst maar eens een wasmachine voor met spijkerbroeken gegooid.

Terwijl die draaide was het de beurt aan het aanrecht. In de loop van de week verandert die onherroepelijk in een oorlogsgebied. En het is altijd een hele klus, maar wel één die veel voldoening geeft.

Vervolgens eerst de trappen maar aangepakt met de kruimeldief. Ik heb 2 katten en ik heb altijd het idee dat ik elk weekend minstens 1 hele kat op de trap aantref... Vroeg deed ik de trappen ook met het stofzuigen mee, maar ik was het geklauterd met dat zware ding helemaal zat.

Inmiddels is de benedenverdieping gezogen en hangt de waslijn vol met spijkerbroeken en heb ik pauze. Aangezien de waslijn vol is heeft het vandaag geen zin om nog een was te draaien. Dus dat zal morgen en maandag wel worden. De wasmanden puilen namelijk uit nu er van alles teruggevonden is in de grote kamerwissel.

Gelukkig ben ik maandag en dinsdag vrij, omdat we maandagavond naar het concert van Muse gaan. Lekker alle tijd dus. Financieel gaat het iets minder. Soms lijkt het wel of alles in één keer tegelijk komt. Het drumstel heeft mijn hele planning overhoop gegooid en VL had ook nieuwe broeken en schoenen nodig. Dus het gesteld budget voor overige uitgaven wordt allang weer overschreden. Dus ik baal een beetje, maar ik zet me er wel weer overheen. Uiteindelijk sparen we nog steeds deze maand, alleen minder dan gehoopt.

Nou, maar weer verder met de stofzuiger. Nog maar 1 verdieping te gaan, want de zolder is vanaf heden de verantwoordelijkheid van VL!


5 opmerkingen:

  1. Veel plezier bij muse maandag, wij gaan donderdag heen. 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Na het schoonmaken volgt de grote tevredenheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het valt vandaag helaas vies tegen. De kamerwissel is nog maar half klaar dus er ligt nog van alles op verschillende plekken.

    Of ik ben gewoon toe aan voorjaar. Zon en boven de 10 graden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ruim altijd op op vrijdagmiddag, en dan moet het op zondag nog een keer....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...