donderdag 17 maart 2016

Was aan de lijn

Ik was gister erg moe en nog een verhaal over hoe waardeloos het is om ziek te zijn wou ik jullie besparen. Vandaag voel ik mij gelukkig een tikkeltje beter.

Vanmiddag was mijn moeder hier om een beetje te helpen het huishouden. Daar gebeurde natuurlijk veel te weinig. Wat ik nog wel een keer had gedaan was een was draaien, maar ik was blij dat mijn moeder er was, want er was niet veel gekomen van opruimen.

Vroeger had ik een waslijn van 5 lijnen over de zolder lopen. Genoeg lijn om meerdere wassen aan te hangen, maar dus ook geen reden om het gelijk op te ruimen.

In de tuin had ik net zoiets gefabriceerd, maar die is op een gegeven moment gesneuveld. Daar hangt tegenwoordig nog 1 simpel lijntje voor nood.

Want toen de zolder verbouwd werd verdween de waslijn. En na de verbouwing vond ik het zonde van de ruimte om hem weer op te hangen. Ik moest dus wat anders verzinnen en toen kocht ik een droogmolen op standaard.

Hij past precies naast het trappengat op zolder. Zo`n ruimte waar je anders niks mee doet. En in de zomer kan ik hem zo inklappen en buiten neer zetten. Er past nu over het algemeen maar 1 was op, maar dat is een plus. Want het dwingt mij om de was bijtijds op te ruimen. 
Hoe hebben jullie je was erbij hangen?

6 opmerkingen:

  1. Wel vast zetten buiten anders gaat het vliegen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het erg hard waait zet ik hem gewoon onder de veranda :).

      Moet overigens zeggen dat wanneer je hem goed vol hangt het knap hard mag waaien.

      Verwijderen
  2. Fijn dat je weer een goede oplossing hebt voor de was. En prettig dat je moeder even kwam helpen. Als je ziek bent verslonst het huishouden echt heel snel helaas.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, op dit soort momenten ben ik erg blij dat de familie zo dichtbij is.

      Verwijderen
  3. Hier altijd binnen in het trappengat van de huiskamer naar de bovenverdieping. Bijna altijd in 1 dag droog en de lange lappen beddengoed passen er ook gewoon strak op. Op het balkon kan het hier niet, er zijn teveel duiven en meeuwen die de boel onder poepen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. o bah, dat is wel jammer. Maar goed dat je binnen dan wel genoeg ruimte hebt.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...