donderdag 24 maart 2016

Vegetarische kat

Volgens mij heb ik gewoon een vegetarische kat. Rustig aardappels schillen? Forget it! Meneer komt schil na schil uit je bak bietsen. Spruitjes pellen? Daar kun je heerlijk in omrollen.

Een stukje zalm laat hij liggen, maar een komkommer?! Die verdwijnt om nooit weer terug gevonden te worden. Laatst had ik een kapje van de komkommer op tafel gelegd, terwijl hij buiten was. Toen hij binnen kwam had hij dat kapje al te pakken nog voor ik weer op de bank kon gaan zitten.

Hebben jullie ook huisdieren met rare voorkeuren qua eten?


9 opmerkingen:

  1. Onze kat at komkommer inderdaad, en perzik en aardbeien. Een nieuwe buurvrouw leerde onze kat kennen toen zij op tafel sprong om de komkommer uit de sla te vissen. Gelukkig was ze een kattenliefhebber en kon ze er erg om lachen. Toen de kat kittens had, kwam ze de kleintjes verse aardbeien uit de tuin brengen...malle kat.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een van mijn katten at graag sperziebonen en kon niet tegen vis, dat kwam er altijd weer snel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze kat eet graag karton, wat hij niet mag natuurlijk. En alleen regenwater drinkt hij. Beetje jammer, want hij woont heel zijn leven al bij ons in de flat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Trosanjers vond de kat erg lekker. Dus ik kon die niet meer kopen. De vaas werd altijd om gegooid.
    Als ik van vakantie terug kwam had ze me zo gemist dat ze zelfs paprika van mijn pizza afpakte.

    Katten imiteren graag. Zo maakte ik ooit een surprise en knipte van een kartonnen doos. Daar hielp kat mij graag bij. Dus zette ik een tweede doos voor haar er bij.

    Als de kat van de buren op bezoek is en ik doe een Jane Fonda workout, dan wil ze meedoen en loopt ook heen en weer. Ze kijkt me dan aan en vist naar complimentjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onze kat wil altijd de velletjes van de worst eten....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onze kat was altijd gek op meloen zodra je die aan sneed hing hij in je broek. En begon klagelijk te miauwen. Elke keer als ik nu meloen aan snij denk ik terug met een glimlach aan onze Karel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo'n kat heb ik ook! Meloen is ze gek op! Dat probeert ze uit de handen van mijn dochter te stelen. Mandarijn vindt ze absoluut niets. Als je een mandarijntje hebt gepeld mag je niet bij haar in de buurt komen!

      Verwijderen
  7. Hahaha, ik ben erg blij om te lezen dat ik niet de enige ben met een kat die van groenvoer houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Onze kat at graag banaan, avocado, tomaat,...
    Haar zus was helemaal gek van sandwiches. We moesten de plastic zak in een kast bewaren, anders werd ie opengekrabd om er aan te kunnen.
    Sinds enkele maanden zijn we helaas poesloos, maar we gedenken onze schatten van katten elke keer we iets eten dat zij ook lekker vonden. Afwassen kost iets meer moeite, want de voorwas wordt niet meer gedaan.
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...