dinsdag 8 maart 2016

Monnikenwerk!

Allereerst natuurlijk even een verslag van gisteravond: GEWELDIG!! Wat een show en wat kunnen die mannen muziek maken. Ik ben nog maar 4 keer naar een concert geweest, maar deze stak er echt met kop en schouders bovenuit. Hun laatste album heet Drones en die hadden ze dus ook in meervoud in de zal zweven. Ja zweven, zonder touwtjes! Ik heb nog wat foto`s toegevoegd aan de post van gisteravond! Niet kijken als je geen spoilers wil.

En dan nu terug naar de dagelijkse dingetjes. Vanwege het concert had ik gister en vandaag vrij genomen.En met het vooruitzicht van 2 vrije dagen (en de vrees dat vriendlief straks alles uitgegeven zou hebben) heb ik mijzelf een trap onder de kont gegeven. Ik had er al vaker naar zitten kijken en ook al vaker behoefte aan gehad, maar de consuminderaar in mij had er toch telkens een stokje vooor gestoken. En nu ging het maar eens een keer halen, voor mij. Een kleurboek! Om precies te zijn "het grote mandala kleurboek".

Het leek mij een vrij voordelige manier van vermaak. Bovendien zegt men dat het zeer ontspannend kan werken als een soort meditatie. Ik ben vanmiddag met een tekening begonnen en ik moet zeggen dat valt nog zwaar tegen.

Vroeger, als klein meisje, kon ik uren tekenen of knutselen. Of hele boeken uitlezen binnen no-time.
Dat laatste heb ik gister overigens nog gedaan. Dat komt gewoon doordat ik een boek niet meer kan wegleggen als ik eenmaal begonnen ben. Maar feit is dat ik het bijna nooit meer doe. Net als tekenen en knutselen. Geen tijd, geen geld, geen spullen. Noem het maar op en het is reden geweest om het niet te doen. En dan verleer je het.

Hoezo kun je dat nou verleren? Nou ik weet niet meer wat ik dan zou moeten/kunnen/willen doen. Dan ga je zitten en kan je niks verzinnen en dan leg je het maar weer weg. Of je staat in de bibliotheek en je kan net kiezen welk boek je gaat lezen. Best wel frustrerend. Zelf nu ik dit boek gekocht heb, want ik merk gewoon dat ik het zelfs lastig vind om de kleuren te kiezen. Wat is nou mooi? Wat vind ik mooi?

En dan hebben we het nog niet over de fysieke kant gehad. Want ik ben mentaal misschien uit vorm, maar ik had niet verwacht dat het fysiek nog zo pittig zou zijn. Na een halve middag werk is het resultaat een misschien voor een kwart gevulde mandala en een voor en kwart ingedeukte duim. En jeetje wat doet dat zeer (ik moet ineens aan het blog van min of meer denken en de opmerking over ongemakken bij mediteren die je moet ondergaan). Halverwege heb ik al een pleister om mijn middelvinger gedaan omdat mijn nagelriem naar zijn grootje ging doordat het potlood er constant overheen wreef. En dan mag ook nog wel oppassen voor RSI. Op tijd pauze nemen dus en dat terwijl je er eigenlijk juist helemaal in op wil gaan.



Ik overweeg om toch maar eens te kijken voor een setje fine-liners. Zodat ik wat minder hard hoef te drukken, maar misschien hoort het er gewoon bij en moet ik eelt kweken. Denk ik wel eens "hoe deden we dat toch als kind, ik kan me niet herinneren dat het zo pijnlijk was".

Vandaag was weer zo`n dag dat ik terugkeek en dacht "Toen (als kind) ging het allemaal zoveel makkelijker". Overvalt jullie dat gevoel ook wel eens?

(en heeft iemand nog tips om mijn vingers te ontzien en toch die tekening af te krijgen?)

4 opmerkingen:

  1. Een betere kwaliteit potloden met meer pigment kleurt ook fijner. Ik heb Van Goghkleurpotloden. Ik kleur vaak in meerdere laagjes over elkaar voor het mooiste resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zachtere potloden gebruiken, bruynzeel potloden werken voor mij prima met mijn reuma handen. Zijn niet de duurste ik kocht vorige week een blik met 60 stuks voor 12.99 bij Bart Smit ben daar blij mee. Ik heb ook een aantal caran d'ache potloden kleuren heel erg fijn maar zijn vrij prijzig. 2 euro perstuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handschoenen aan doen met kleuren :)) Hier een dikke doos met Bruynzeel Sakura potloden. Kost een paar centen, maar kleurt als een tierelier.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...