donderdag 10 maart 2016

Enelogic - een maand later

Vandaag kwam het nieuws naar buiten dat de ECB de rente verlaagd heeft. Ik heb afgelopen week een post gemaakt over de waardeloze economie. Maar vandaag ga ik er niet eens over beginnen, zo pissig ben ik eigenlijk.

Maar ik heb een ander onderwerp! Het is namelijk een maand geleden dat ik schreef over het bijhouden van de meterstanden met enelogic.

Ik weet dat er een paar mensen zijn die zich naar aanleiding daarvan bij enelogic hebben ingeschreven en ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar jullie ervaringen!

Werkt het goed?
Vond je het handig?
Heeft het nog tot nieuwe inzichten geleid?
En wat is het effect daarvan geweest?

Ik hoor graag van jullie!

Mijn eigen ervaring waren natuurlijk al positief, maar dankzij de aanmelding van Bespaarbalans kreeg ik ook weer 2 maanden premium cadeau. Waarvoor nogmaals dank! Het grootste voordeel van premium wat ik straks weer ga missen is de veel langere historie, waardoor je beter periodes met elkaar kunt vergelijken. Verder vond ik het niet zoveel toegevoegde waarde hebben. Dat is natuurlijk een goed teken want het betekend dat je goed uit kunt met de gratis versie. En dat is natuurlijk ideaal voor consuminderaars.

Afbeeldingsresultaat voor enelogic

5 opmerkingen:

  1. Ik heb me ingeschreven, maar vervolgens gebeurde er niets. Ik moet er nog achteraan gaan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb deze post inderdaad voorbij komen, maar was te druk om
    hier inhoudelijk op te reageren. Bij deze alsnog :-)

    Ik heb er bewust voor gekozen om niet meteen bij aanvang van de metingen in de daaruit voortvloeiende informatie te duiken. Nu de metingen enige tijd lopen, zegt de informatie mij ook meer.

    Hoewel het nog wel wat zoeken is naar waar de informatie staat, moet ik zeggen dat Enelogic verbluffend veel gedetailleerde informatie geeft. Meer dan ik van te voren had verwacht.

    Het dashboard is logisch opgebouwd. Naast het verbruik geeft het dashboard ook interessante vergelijkingen weer, zoals bijvoorbeeld het gasverbruik ten opzichte van de buitentemperatuur. Leuk om te zien dat het verbruik laag is bij hogere temperaturen en vice versa.

    Wat mij verder op is gevallen, is dat er meer verbruik in de daluren is dan verwacht. Ik ga hier nu eens beter op letten. Als er gewassen wordt is dat verbruik te verklaren, maar dat doen wij met name in het weekend. Dan is er toch een apparaat dat meer verbruikt dan verwacht.

    Kortom: ik ben zeer positief, maar vraag mij tegelijkertijd wel af of ik een premium lidmaatschap zou aanhouden als de gratis periode is verlopen. Net als jij vind ik de gratis versie meer dan toereikend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik in de post al zei is de premium versie alleen boeiend om eventueel periodes over de jaren te vergelijken. Zonder premium wordt de geschiedenis toch al redelijk vlot afgekapt.

      Maar voor het spotten van ongemerkte verbruikers werkt het voor ons perfect. Zo konden wij zien dat we vorige week een keer "iets" de hele nacht aan hadden laten staan. We weten helaas nog steeds niet wat. Maar letten nu nog meer op voordat we op bed gaan.

      Verwijderen
  3. Ik heb me aangemeld door jou blog en ik vind het een fijne site. Ik heb sinds kort een slimme meter en hoef nu niet meer zelf de meterstanden op te schrijven. De premium hoef ik na deze maand niet meer. De gratis versie is ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...