dinsdag 16 februari 2016

Veiling & kortingsites: betrouwbaar?

Dat is mijn vraag aan jullie. En dan heb ik het over sites als Vakantieveilingen en Groupon en misschien weten jullie er meer. Ook als consuminderaar wil je wel eens wat leuks doen en korting is dan altijd meegenomen. Ik kijk er regelmatig op en ik zie ook leuke dingen, maar op de één of andere manier heb ik nog nooit over de drempel kunnen stappen. Ik heb nog nooit geboden op een veiling en ook van Groupon heb ik nog geen gebruik gemaakt.

Van Groupon heb ik verhalen gehoord dat er regelmatig voorwaarden aan de coupon zitten waardoor het bijna onmogelijk is om ze te gebruiken en waar je pas na aanschaf achter komt. Zoals bij reservering in restaurants waarbij alleen bepaalde (of geen) tijdvakken mogelijk zijn e.d. Hier is het dus vooral "horen van" wat het voor mij verpest heeft en ik moet zeggen dat de site daarna uit het zicht is geraakt.

Vakantieveilingen kijk ik wel regelmatig. En daar staan soms echt gave dingen bij. Maar dan bekruipt mij het gevoel van "te goed om waar te zijn". Waar is dat addertje onder het gras. Als je 1 euro moet betalen voor een veiling en 5 euro aan kosten ben je 6 euro kwijt. Vaak nog altijd een hele scherpe prijs. Hopen de aanbieders dan toch puur op een kleine bied-oorlog op hun product of zit er meer achter.


Zoals je kan lezen ben ik best wel argwanend. Is dat terecht of zie ik spoken en moet ik gewoon mijn kansen gaan grijpen?

9 opmerkingen:

  1. Ik heb goede ervaringen met Groupon, zowel met uit eten gaan als met het bestellen van producten. Overal kan iets fout gaan maar ik heb bij dit bedrijf geen slechte dingen meegemaakt. Ik maak er regelmatig gebruik van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het delen. Misschien moet ik het dan toch maar eens een kans geven.

      Verwijderen
  2. Slechte ervaring met vakantieveilingen. Week vakantie in Oostenrijk voor 48 euro. Halfpension. Niet gek. Alleen we wilden het annuleren (uiteindelijk toch geen zin om de vrije dagen ervoor te missen- er stond nog een andere vakantie gepland) Het annuleren kostte ons niet alleen de betaalde 48 euro, maar ruim 800 euro. Want bij annulering moest de gehele reissom worden vergoed. Hadden we maar een annuleringsverzekering moeten nemen en ziekte moeten voorwenden. Ja, het stond echt in de kleine lettertjes. Wie denkt daar nu aan bij het bieden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn jullie nu uiteindelijk wel gegaan of hebben jullie die 800 euro betaald?

      Verwijderen
    2. Dit lijkt me een beetje vaag, je betaalt dan toch gewoon de 48€ en gaat er niet heen...

      Verwijderen
  3. Hai, een collega van mij heeft samen met zijn vrouw, op 2 computers dus, geboden op een reis naar Turkije. Ik weet niet meer hoeveel de prijs uiteindelijk was, maar deze werd steeds hoger omdat er inderdaad een 'biedingsoorlog' ontstond. Uiteindelijk hadden zij de reis dan toch gekregen en zijn een week naar Turkije gegaan. in plaats van een leuke ontspannen vakantie viel alles tegen wat er maar tegen kon vallen. Het hotel lag erg verweg van het vliegveld, waardoor er eerst nog uren gereden moest worden, het eten was weinig gevarieerd en niet lekker, de overige hotelgasten waren op zijn zachts gezegd niet erg sociaal. Dus voor de lage kostprijs hebben zij emotioneel gezien een nogal hoge prijs betaald. voor zover ik weet zijn zij nooit meer op deze manier met vakantie gegaan. Een afrader dus. Groetjes, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vraag me alleen af of zoiets je op een gewone vakantiesite niet ook kan gebeuren. Al kan je je natuurlijk afvragen waarom iemand zo`n reis aanbied op een veilingsite.

      Wel heel erg spijtig voor je collega.

      Verwijderen
  4. Ik heb er prima ervaringen mee, maar je moet idd wel goed alles vooraf doorlezen. En hier niet voor vakanties, maar bv een IPL-behandeling of een tocht in een vliegtuig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is toch wel de conclusie. Heel erg goed (alles) lezen.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...