maandag 22 februari 2016

Payday!!

Het is vandaag weer payday! Ons beider loon komt als het goed is binnen en het is weer het begin van een nieuwe maand in mijn budgetoverzicht.

Vorige maand zijn we eindigt met €28,48 op de rekening. Nagenoeg zoals voorspelt en niet slecht voor de eerste maand na de dure feestdagen. Er waren wel wat verschuivingen in het vrije budget en waar het uiteindelijk besteed is.


Budget
gepland
werkelijk
reden
Brandstof €300 €227,20 Zuinig gereden en weinig weg. Uitdaging om 1.000km op één tank te rijden. Helaas niet gelukt.
Boodschappen €300 €258 Geen bijzondere reden
Leuke dingen €200 €221,75 Op de valreep nog naar de bioscoop met verre vrienden wat niet gepland was
Vakantie €175 €170,97 Vluchten geboekt voor de zomervakantie
Overig €800 €901,93 Aanschaf schuifdeursysteem en nakomende kosten vakantie januari (creditcard)

Hoewel ik al vrij hoog gepland had voor overige uitgaven ben ik er toch overheen gegaan. Zo viel het schuifdeursysteem hoger uit doordat er toch meer accessoires bij moesten dan ik dacht. En daarnaast deed VL al wat uitgaven voor zijn Carbagerun avontuur van aankomende zomer.

Al met al hebben we dat kunnen compenseren met de besparingen op de brandstof en boodschappen.
Het budget van komende maand is :

Brandstof:          €300
Boodschappen:  €300
Leuke dingen:    €200
Vakantie:           €255 (accommodatie zomervakantie)
Overig:              €300

We hopen de aankomende maand €1.000 te kunnen sparen over alle potjes samen. Ik heb een extraatje in het loon door de CAO en die gebruik ik voor de vakantie en de overige €155 nemen we op van de vakantierekening. In totaal zou ons saldo dus €845 moeten stijgen.

Kleine tegenvaller was de afschrijving van de drumlessen van VL. Die is in februari begonnen met lessen en ze doen dit jaar nog 2 incasso`s van €132 euro. De eerste begin maart en de 2e begin mei. Ik was het al bijna weer vergeten tot de brief vrijdag op de mat lag :). Iets meer vaste lasten dus. Ik hoop dat als hij volgend jaar verder gaat dit ook per maand geïncasseerd zal worden.

Hoe bekijken jullie je inkomsten en uitgaven. Op papier, digitaal of juist helemaal niet, op = op.
Ook van loon tot loon of juist per kalendermaand?
En hoe zijn jullie het jaar begonnen, naar verwachting of viel  het tegen?

7 opmerkingen:

  1. Hier begon het jaar matig. Veel kosten waardoor er meer uitging dan ik wilde. Ik probeer daar nu weer de rem op te krijgen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had in de eerste instantie behoorlijk wat spaarpunten om af te vinken, nu in de afgelopen week waren er weer behoorlijk wat kosten. Daarom moet nu de broekriem ook weer even aan, anders 'red' ik het niet qua spaardoelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het meer door minder is in de loop der jaren steeds verder geoptimaliseerd waardoor het naast vaste lasten en boodschappen alleen wordt uitgegeven aan zaken waar je blij van wordt en er toe doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onderhoud is duur. Maar met goed spul. kan je er langer van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou hier viel het meevallertje tegen. Heb het budget voor overige maar met 30 euro gedrukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij houden alles digitaal bij. Het is inmiddels 2016 dus geen reden meer om met een kasboek bonnetjes gaan zitten schrijven vind ik..

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...