maandag 8 februari 2016

In den beginne

In het afgelopen jaar heb ik al vaker een poging gedaan om met een blog te starten. Om vervolgens te stranden door een gebrek aan inspiratie of omdat ik de titel toch niet leuk vonden. Allemaal domme redenen en uiteindelijk gewoon een gebrek aan zelfvertrouwen en motivering.

Maar in hetzelfde jaar ben ik ook steeds meer blogs gaan lezen en specifiek de blog over geld. Over consuminderen, over het aflossen van de hypotheek, over hoe je het beste met je geld om kan. De interesse in dit onderwerp komt "in den beginne" voort uit een wake-up call die ik 2 jaar geleden had inzake onze hypotheek. Die was op zijn zachts gezegd niet heel verstandig en begin 2014 heb ik besloten om uit de slachtofferrol te stappen en er wat aan te gaan doen. Hoe die hypotheek eruit zag en hoe het verloop daarvan de laatste 2 jaar is gegaan kun je binnenkort lezen onder het tabblad hypotheek. Zoals zovelen onder de consuminderaars ben ook ik van plan om daar iets eerder vanaf te zijn dan de standaard 30 jaar, dus zullen updates ook daar toegevoegd worden.

Om iets aan de hypotheek te kunnen doen was er geld nodig, want zoals het hoort bij mensen die net voor de crisis (2007) een huis kochten stond het huis ruimschoots onder water. En hoewel ik altijd wel uitkwam met de centen lukte het op de een of andere manier nooit om over te houden. Werk aan de winkel dus. Sindsdien ben ik bewuster geworden van onze huishoudelijke boekhouding en ineens bleef er geld over. Maar er zijn natuurlijk altijd meer mogelijkheden om aan geld te komen of nog beter over te houden! En daar waren de blogs.

Ik heb in mijn omgeving weinig mensen die dezelfde mindset hebben als ik. En vaak als ik het er wel over heb krijg ik het gevoel dat ze je maar een krent vinden of juist dat je niet zo moeilijk moet doen want je hebt het goed. Omdat ik toch af en toe eens uit mijn hoofd moet komen en ik gezien heb wat voor leuke consuminder-community zicht op het net bevindt heb ik toch maar besloten om een poging te wagen met een blog. Ik hoop hier mijn ingeving op financieel gebied (en meer) te kunnen spuien. Op deze manier kan ik misschien mensen helpen met hun doelen en vind ik meer mensen met dezelfde instelling om mee in gesprek te gaan.

Ik ben slecht in doelen, ik ga gewoon altijd voor zoveel mogelijk! Hopelijk tot blogse!

6 opmerkingen:

  1. Ik zag je ineens voorbij komen in reacties op mijn blog, dus ik dacht: ik ga eens even kijken. Leuk dat je een blog begonnen bent, hopelijk inspireert het! Hier werkt dat altijd goed; daardoor houd ik het al bijna 5,5 jaar vol! Het besparen én bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, welkom in blogland.
    Ook ik begon al vaak met een blog en even vaak stopte ik er weer mee. Ik wens je succes met je blog en met de hypotheek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Karin, ik ben een lezer en geen blogger. Ik heb er geen tijd voor. En geen leuke onderwerpen. Ik reageer wel als ik denk dat ik iets roepen moet op een blog. Ik vind zuinig leven belangrijk, net als zo veel mogelijk selluf doen. En motorrijden. Maar ja, wie vindt dat nou interessant? Succes met je blog en met het extra aflossen van de hypotheek. Zal ik een geheimpje verklappen? Het extra aflossen werkt echt verslavend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je toch reageert. Als je geen zin hebt om te bloggen moet je dat ook zeker niet doen! Ik moet ook nog maar zien of ik het volhoud. Dat verslavende effect hebt ik inderdaad al meer gelezen!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...