dinsdag 23 februari 2016

Ik ga stoppen met Fitness!

Zo! Het hoge woord is eruit. Vijf maanden alweer dwing ik mezelf om naar de sportschool te gaan en ik vind het niks! Ik kan maximaal 2x in de week en bij praktische alle sportscholen valt dat onder "onbeperkt". Ik voel me net een donateur en ik heb er nog geen lol in ook. Mijn contract loopt nog tot begin April en dan gaat er een punt achter. Bespaart me weer €56 per maand.

Mooi op het moment dat het buitenseizoen weer begint. Dus straks weer lekker skeeleren, fietsen en wandelen. De zomer kom ik ook altijd wel door, maar dan komt het najaar weer. Langzaam aan worden de dagen weer korter tot het punt dat je buiten de werktijden helemaal geen daglicht meer ziet. En dan wordt het moeilijker om in beweging te komen. Maar het moet en dus niet in de vorm van fitness.

Ik overweeg om een strippenkaart voor het zwembad te nemen. Baantjes zwemmen is een volledige work-out en bovendien is het wat flexibeler. Als ik een keer niet kan dan betaal ik er ook niet voor.
Maar goed dat is pas een zorg voor oktober en misschien wel later afhankelijk van het weer tegen die tijd.

Hebben jullie nog suggesties anders dan zwemmen?


15 opmerkingen:

  1. Maakt niet uit wat voor beweging je doet, zolang jij het maar leuk vind. Mijn ervaring is (ik doe aan hardlopen) als ik dit op vaste dagen en tijden in mijn agenda zet, ik zelden smoesjes verzin. Ook loop ik elke avond na de afwas een half uurtje met de hond. Weer of geen weer. Op het moment dat onze hond hoopvol staat te wachten maakt ook veel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb helaas 2 katten en die willen alleen maar dat ik het raam open doe en ze verder met rust laat. De oudste wil overigens wel graag meelopen, maar dan durf ik niet heel ver ivm verkeer e.d.

      Verwijderen
  2. Ik vond aquajoggen/fitness weg leuk, lekker in het water bezig maar zonder de saaie baantjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mijn gevoel zit je daar toch meer aan vast, bovendien is dat hier in het zwembad nog best wel prijzig.

      Verwijderen
  3. Mooie besparing! Ik zit nog even aan mijn sportschoolabonnement vast (maar ga ook, dus dat scheelt. Bovendien kan ik er met verhuizing af en heb ik daarom voor een langere periode tegen een lager tarief gekozen), maar doe daarnaast aan hardlopen. En in de zomermaanden skeeler ik ook graag. Maar daarvoor moet de weg wel een beetje droog zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dacht ik! Volgens mij gaat er bij jou echt heel veel veranderen als je het huis verkoopt. Laatste tijd nog kijkers gehad?

      Verwijderen
  4. Ken je Insanity Workout van Shaun T? Dat zijn workouts, interval, die je gewoon thuis kan doen voor je tablet of laptop. Ik heb ze per ongelijk gevonden op internet maar anders zijn er dvd's te koop. Je kan zelf bepalen wanneer je wilt en thuis en eigen douche. Enige is dat je heel voorzichtig moet doen, het is zwaar maar je krijgt er een enorme conditie van. En zolang je gewoon je eigen kunnen en tempo aanhoudt dan is het prima te doen. EN je fitnest zonder dat je apparatuur nodig hebt. Dus consuminderproof. zie een youtube filmpje van mij op zolder haha: https://youtu.be/pxweMv4f9tY Als je vragen hebt, laat maar weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een net iets lichtere variant hierop is Focus T25; ook van Shaun T. Dan word je in 25 minuten afgemat :)

      Ik vond die net iets minder zwaar en had veel effect.

      Ik ben ook totaal geen fan van de sportschool. Eerste week fanatiek, tweede week loopt het terug, derde week geen zin meer. En het is ook zo duur. Lekker buiten lopen is altijd goed!

      Verwijderen
    2. Klinkt interessant alleen heb ik zo mijn twijfel over mijn eigen discipline hiermee. Maar zeker de moeite waard om te onderzoeken.

      Verwijderen
  5. Wandelen is het goedkoopst en dat kun je doen wanner het uitkomt.
    Als je een tuin hebt ga dan lekker in de tuin werken wat groenten zaaien ed.
    Fietsen en dan langs boeren om goedkope groenten en eieren te kopen, zo is het nuttige met het aangename verenigd.
    Het is belangrijk om aan jezelf te werken als het eenmaal minder gaat is het moeilijk om weer in goede conditie te komen en dat gaat zeker op als je ouder word.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij goed weer wandelen mijn vriend en ik heel vaak voor het slapen gaan. Even het hoofd leeg en mooi moment om bij te praten.

      Verwijderen
  6. Ik ga in de wintermaanden 3 keer en in de zomermaanden 2 keer per week naar 'n sportschool. Douchen doe ik daar nooit omdat ik na 1 1/2 uur sporten zeker een half uur moet uitzweten voor ik wil douchen, dus dat doe ik thuis. Ik kan onbeperkt sporten, 7 dagen per week tot 17.00 uur. Ik betaal 9,95 Euro per maand!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja dat hebben we hier dus niet. Er zit een fit for free in de stad, maar dat is tot ruim 20 km op en neer. Tot 17:00 uur zou trouwens niet handig zijn, want ik werk full-time (iets met ratrace enzo)

      Verwijderen
  7. Hier ook een hardgrondige hekel aan de sportschool!

    Zwemmen, hardlopen, een beetje krachttraining met je eigen lichaam, fietsen! Allemaal lekker goedkoop en lekker buiten...op het zwemmen na.

    Als het straks weer een beetje weer is golfsurfen, misschien is dat wat voor je ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe en waar doe je dat dan? Want in de plassen in onze omgeving zijn nou niet bepaald golven waar je je een surfplank bij inbeeld! ;)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...