vrijdag 26 februari 2016

Eindelijk! de WOZ!

En toen was daar vandaag "eindelijk" de WOZ-beschikking. Ik keek ernaar uit, want er is de laatste 2 jaar ontzettend veel verkocht in onze straat, maar ik wist ook dat rond peildatum 1-1-2015 er ook wat koopjes waren geweest. En mijn verwachting kwam uit. De WOZ is gedaald van €148.000 naar €141.000. En dan te bedenken dat deze in 2007 toen wij het huis kochten nog €163.000 was!

Maar goed, ik ben verder niet van plan om te verhuizen. Voor mijzelf is het dus alleen maar gunstig. Zo betaal ik de komende 10 maanden €93,43 terwijl dat vorig jaar nog €95,31 was. Het is in elk geval de eerste vaste lastenpost die lager is geworden ten opzichte van vorige jaar en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven.

Verder is natuurlijk mijn eigenwoningforfait ook minder. Wel €52,50! Wie het kleine niet eert!

Hier en daar heb ik al meer blogs gelezen over de WOZ en tot nog toe hebben ze allemaal een daling gemeld. Is jullie WOZ ook gedaald en heeft dat ook de rekening van de gemeente doen dalen?

En zijn er ook nog mensen die een stijging hebben ontvangen? Het lijkt mij dat die vrij zeldzaam zijn! (tenzij je in Amsterdam woont misschien).

7 opmerkingen:

  1. bij ons is de woz-waarde juist gestegen met €11.000, maar in lasten scheelt dat minder dan een euro per maand

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De WOZ loopt een jaar achter, dit zit dus nog in een crisis. Waarschijnlijk zien we pas volgend jaar een lichte stijging. Ik wacht ook nog steeds op mijn WOZ...ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons is hij gestegen. Van 229.000 naar 237.000. Helaas ook een stijging in lasten van 20 euro ongeveer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gestegen bij 4000 € - in Amsterdam, maar wel in een (nu nog) achterstandswijk wijk. Appartementen in mijn gebouw staan nu nog maar heel kort te koop, toen ik hier kocht stond mijn apt al meer dan een jaar te koop. Het was daardoor ook 20,000 goedkoper dan de vraag prijzen de er nu zijn. Mijn WOZ belasting bleef hetzelfde als vorig jaar. - M

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Empel/'s-Hertogenbosch, wederom dit jaar alsmede vorig een verhoging van 13%. Gemeente was zo vriendelijk om in beide gevallen ons alvast vooraf te informeren, want gemiddeld is het hier beide jaren met 4% omhoog gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje, alweer een heleboel stijgingen dus. Had ik eerlijk gezegd nog niet verwacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook 8% stijging. En dat terwijl het huis op de peildatum onbewoonbaar was.. Bezwaar maken is me teveel moeite voor die paar tientjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...