donderdag 11 februari 2016

Dubbele reacties!

Ik ben amper begonnen met bloggen en ik ga het nu al 2x op een dag doen. Ga er maar vanuit dat het voorlopig echt een uitzondering is. Maar ik heb net iets (denk ik) uitgevonden en dat wou ik toch even delen.

Dubbele reacties! Een puntje waar ik zelf nog wel eens last van had. Soms stond mijn reactie er wel 3x! Ik heb een hele poos gedacht dat het een bug was in Blogger. Dat is het misschien ook wel een beetje, maar volgens mij ben ik er nu achter dat we er zelf ook iets tegen kunnen doen. Namelijk:

Niet meer op terug klikken als je een reactie geplaatst hebt!!

Schijnbaar ga je dan zodanig terug dat de site nogmaals de opdracht geeft om het bericht te posten.
Als je ergens gereageerd hebt dus via een link of iets dergelijks weer vertrekken! Ik heb het vandaag uitgeprobeerd en het lijkt voor mij te werken. Vooral op de mobiel vind ik het nog een behoorlijk uitdaging, want daar kies ik veel vaker voor "terug".Ik ben heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

(en nou maar hopen dat ik niet weer opnieuw het wiel heb uitgevonden :S)

8 opmerkingen:

  1. Hey, is dat het! Ik ontvang zelf op mijn blog ook regelmatig dubbele reacties, misschien komt dat hier dan ook wel door!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier heb ik zelf ook last van als ik een reactie plaats op een blog, maar ook op mijn eigen blog komt het geregeld voor. Klinkt aannemelijk. Vaak bezoek ik blogs vanuit mijn eigen blog, en ga na het lezen of reageren via de terugknop weer terug naar mijn blog. Ik ga het eens in de gaten houden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben heel benieuwd of jullie ervaring en mijn vermoeden bevestigen! Laat het even weten! 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geloof dat ik mijzelf maar ga verbieden om via de mobiel te reageren. Ik kan het schijnbaar niet laten om op terug te drukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. volgens mij heeft het iets met google+ te maken, gebruik je dat toevallig? Ik meldde me er voor aan, en ineens stond bij elk bericht het dubbele aantal reacties

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben er inmiddels zo goed als 100% zeker van dat het komt door het gebruiken van de terug knop. Door schande wijzer want ik maak die blunder elke keer op mijn telefoon :/. Schijnbaar gaat hij dan terug naar de pagina waarop de reactie verzonden werd en verzend hij hem daardoor nog een keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het komt inderdaad door het gebruik van de Terug knop. Erg irritant! Zou handig zijn als dat wordt opgelost want ik denk zelf dat iedereen die knop gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...