zondag 28 februari 2016

De stoomwals van Vriendlief

Vriendlief heeft momenteel een normaal drumstel en dat staat op zijn werk. Maar mocht daar een eind aan komen dan kan hij met dat drumstel nergens naartoe (hij komt er hier in elk geval niet in!). Omdat hij van die onzekerheid af wil moest er dan maar een elektrische komen. Die zijn niet bepaald goedkoop. En vandaag heeft hij er dan één gezien op marktplaats en die moet er komen! En dan gaat meneer in overdrive en is het een beetje van "stond erbij en ik keek ernaar". Beetje net als het verhaal met de auto. Het is nog niet helemaal rond begreep ik , maar het zal zeker niet aan hem liggen.

Voordeel is wel dat hij weet dat ik er chagrijnig van wordt dat dit alles "ineens" moet en het mijn hele budget overhoop schopt. Dus alles word mij uit handen genomen!
Want er komt nog wel wat bij kijken:

- Het akoestische drumstel moet verkocht worden. (wat hopelijk bijna net zoveel oplevert als de 2e hands elektrische moet kosten, alleen het kost tijd)
- Er moet van kamer geruild worden. Ik zit nu op zolder en hij op de eerste verdieping. De zolder is ruimer en dus praktischer voor alles wat hij erin kwijt wil.
- Hij gaat zijn kamer uitruimen EN! verven. Hij is nu namelijk deels donkerblauw en dat vind ik helemaal niks.
- Hij gaat op zolder behangen. We hebben 2 jaar geleden de zolder opgeknapt en ik heb nog nooit een beslissing kunnen nemen over het behang. Het word nu zijn kamer dus hij gaat dat regelen. (dan kan het ineens allemaal wel)
- Alle gaming apparatuur gaat ook naar zolder. Dus de X-box + drumstel, playstation e.d. Kortom dat ruimt mooi op in de woonkamer!

Hoewel het dus financieel een domper is voor mijzelf, zou deze hele move waarschijnlijk wel rust opleveren. Zowel qua afhankelijk zijn van zijn werkgever als qua rotzooi her en der in huis. VL heeft dan de zolder en de rest van het huis is van mij mij mij.


O, en ik heb hem doen zweren dat hij diezelfde zolder dus ook schoon zal houden. Wekelijks! Met het recht om hem daar op te controleren en aan te spreken. Zijn huidige kamer is namelijk een regelrechte zwijnenstal en met alle apparatuur wat hij op zolder wil neerzetten gaat dat niet samen.

Ik ben benieuwd 
a. of het doorgaat
b. hoe hij het allemaal aan gaat pakken en in welk tijdsbestek
c. of hij zich aan de afspraken kan/gaat houden.

Wordt vervolgd!


4 opmerkingen:

  1. Mijn zoon heeft ook een elektronisch drumstel, het is niet geheel geluidloos. Het tikken op de harde schijven hoor je heel goed ook al is het van rubber/plastic en ook de basedrum hoor je. De buren vinden het gelukkig niet erg, maar hij houdt ook rekening met de tijden en gaat vaak repeteren in een studio in Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is wel van plan om iets van een podium te maken die het contact geluid moet gaan dempen. Maar hij heeft gisteravond even getest en zolang hij het baspedaal niet gebruikt valt het mij mee

      Verwijderen
  2. Je verhaal lezende....." Je hebt er een kind bij"!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarschijnlijk ook een reden waarom ik nog geen last heb van klepperende eierstokken ;)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...