dinsdag 9 februari 2016

Auto`s - mijn nemisis

Ik had gisteren nog niet het eerste bericht op mijn blog geschreven of VL stond achter mij. Hij kwam even een bom laten vallen van nucleair formaat. Hij had op marktplaats een auto gezien en die moest hij hebben. En dan dames en heren is het hek van de dam.

Even een korte toelicht van onze auto situatie. VL is gek van mooie auto`s. Van mij moeten ze comfortable van A naar B zonder al te veel herrie.  We hebben 1 kleine auto op benzine en 1 grote auto op diesel. Diegene die het verste moet rijden krijgt de diesel mee.

Vorig jaar heeft meneer al zijn zin gehad. Mijn kleine koekblikje was af en moest vervangen. We waren tot de overeenkomst gekomen dat het een ford Ka zou worden, maar toen was daar de fiesta 2.0 16v etc etc. Dat ding was geweldig, supersterke motor en dat die motor wat groter was was alleen maar een voordeel. Het was een hebbeding dus redelijk waardevast (voor een auto). Je weet wel, het volledige arsenaal gaat los, de vriend die alles over auto`s weet deed ook nog even een duit in het zakje. En als ze dan een proefrit doen en ze kijken je daarna met puppy-ogen aan is er niks meer aan te beginnen...... zucht ja ik ben zwak.

Deze keer gaat het naar het nu lijkt hetzelfde verhaal worden. We zouden wachten tot volgend jaar omdat we dan na alle hypotheek-gedoe weer voldoende gespaard zouden hebben om hem zelf af te tikken. Maar dit ding ... een Ford Mondeo STATION met een nog grotere motor dan de Fiesta. Maar hij is perfect en dus moet hij er komen. Net als bij de fiesta is dit de perfecte onbreekbare motor. Als klap op de vuurpijl is het een benzine en moet er volgens de heren LPG op gebouwd worden. In elk geval heb ik het al opgegeven. Die auto gaat er komen als het aan hem ligt, hij belde net dat hij al een bod heeft op onze auto. Ik duim stiekem dat die Ford verkocht wordt voordat hij de kans krijgt... foei.

Voordeel is dat de heren zelf al het onderhoud kunnen doen en helemaal gek zijn van Ford. Daar ligt dan mijn winst. En eerlijk is eerlijk de auto moet ook wel vervangen worden en dit is ook wel een mooie auto. En sparen levert momenteel toch niks op. Maar ergens blijft het toch steken dat er toch weer een persoonlijke lening moet komen.

Hebben jullie ook wel een van dit soort dingen met auto`s of wellicht iets anders ?

P.S. het tabblad HYPOTHEEK is inmiddels ook gevuld.

3 opmerkingen:

  1. Owww, zou ik nooit meer doen...een PL!
    Zelf zijn we ooit zo dom geweest toen wegens ziekte.
    Maar echt, begin er toch niet aan, zo zonde!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is minder erg dan het klinkt hoor. Het betreft een PL binnen de familie. Eigenlijk kun je het meer zien als voorschieten. Bij de bank zou ik nooit een persoonlijke lening nemen. Daar zou ik echt last van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom niet eerst het geld bij elkaar sparen i.p.v. na de aankoop? Er komen vast nog andere mooie auto's te koop en de huidige doet het nog prima.
    Mijn idee? Geen geld uitgeven dat je niet hebt, tenzij het echt noodzakelijk is (omdat je anders niet op het werk kunt komen).
    Wees sterk, rug recht, niet toegeven!
    Lenen van familie is ook gewoon een lening. Geld uitgeven waar iemand anders hard voor gewerkt heeft.

    WG

    Ps. Leuk dat je aan het bloggen bent. Ik hoop je te volgen in jouw geldbelevenissen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...